Vārda dienu svin: Baiba, Barbara, Barba

Pozitīva iekšējā dialoga spēks – domā sevi slaidu!

Pinterest LinkedIn Tumblr +

u kļūsti par to, par ko tu domā. Ja tev nav gaidīto notievēšanas rezultātu, praktizē vairāk pozitīvu dialogu, un domā sevi slaidu!

Apzinies, ka visa cēlonis ir domas, nevis ārējie apstākļi. Maini domāšanas veidu un tev kļūs pa spēkam mainīt arī likteni.” /Dž.Mērfijs/

Katrai no mums ir mūsu iekšējā balss, ar kuru mēs domājam un ļoti bieži pašas ar sevi sarunājamies, bet ne vienmēr to apzināmies. Tavs iekšējais dialogs tev dod spēku vai ierobežo tevi. Ja domas ir negatīvas, novecojušas vai norobežošas tās sabotē pārmaiņu procesu.

Tas ir pašsaprotami, ka ja tev nav izpratnes par šo tava prāta pļāpāšanu un tu īsti nezini, kāpēc tu dari to, ko tu dari – tad to ir grūtāk mainīt.

Tavas domas ir primārās emociju radītājas, kuras iedvesmo tevi noteiktai rīcībai un tādējādi ved pie visnotaļ prognozējamiem rezultātiem.  

“Domas > emocijas/sajūtas > rīcība > rezultāts” cikls ir cēloniskā cilpa
Cikls pats sevi atkārto -tūkstoškārtēja kādas pieredzes atkārtošana rada automātiskas autopilota domas, jūtas un darbības, un tādēļ arī prognozējamus rezultātus.

Šis domas> sajūtas> rīcība> rezultāti cikls attiecas uz visām domām, ne tikai uz tām, kuras saistītas ar ēdienu, ēšanu un svaru.

Tas attiecas uz tavām domām par tavām attiecībām, tavu karjeru, tavām finansēm, taviem ieradumiem un tavu varēšanu jebkurā tavas dzīves jomā, kas ir tavā tiešajā ietekmes sfērā. Pat tad, ja domāšanas modelis ved pie sliktiem rezultātiem, tu vari palikt bloķēta slazdā, jo tas ir ērts un pazīstams.

Domā sevi slaidu!
Pirmais solis, lai  pārrautu nevēlamo ciklu ir sākt monitorēt savu iekšējo dialogu un sākt apzināties tā radītos rezultātus.  

Lai atpazītu savu negatīvo iekšējo dialogu, sāc ar ieklausīšanos. Mēs varam izmainīt tikai to, ko apzināmies. Tāpēc pavadi dažas dienas, sākot apzināties katru savu negatīvo domu.

Nākamreiz, kad tu ēd veidā, kas tev liek justies kā kontroli zaudējušai, pajautā sev, ko tu domāji, pirms pirmā kumosa. Ja tu apzinies, ka tavs iekšējais dialogs ir neprecīzs, neefektīvs vai ierobežojošs, lai mainītu gala rezultātu, tu vari izvēlēties to nomainīt uz pozitīvāku.

Efektīvai svara zaudēšanai tev ir nepieciešamas iedrošinošas un spēcinošas domas.

Smadzenēm piemīt unikāla spēja mainīties — smadzeņu plasticitāte. Jaunu pozitīvu domu vai afirmāciju atkārtošana rada strukturālas smadzeņu izmaiņas — jaunus neironu ceļus tavās smadzenēs.

Interesanti, ka tev sākumā pat nav jātic tam, ko tu saki. „Izliecies kamēr izdodas”J Kad tu rīkojies ” kā tad, ja” tā būtu taisnība, tā ātri kļūst par realitāti.

Paskatīsiemies uz negatīvu un pozitīvu iekšējo dilaogu piemēriem, kas raksturīgi sievietēm, kuras cīnās ar lieko svaru:  

Izmaini savu domāšanu: iekšējais kritiķis 

Iekšējais kritiķis ir skarbs un nežēlīgs un saka:

“Man nav ne gribaspēka, ne paškontroles.”
“Es esmu par resnu, lai būtu pievilcīga.”
“Es esmu par slinku un nedisciplinēta, lai nodarbotos ar fiziskām aktivitātēm tā, kā man vajadzētu.”

Tu iespējams ar sevi tā runā, jo tu tici, ka tas palīdz tevi “turēt rāmjos”. 

Bet lielākā daļa cilvēku netiek motivēti ar kritiku, pat ja tā ir paškritika. Gruži otrādi hiper-kritiskās iekšējās sarunas izraisa nepietiekamības un bezcerības jūtas. Tā rezultātā tu, iespējams, nedari labāko ko spēj, vai pat vispār viegli atmet saviem pūliņiem ar roku. Un iegūtie negatīvie rezultāti tikai pierādīs, ka iekšējam kritiķim bija taisnība, un cikls turpināsies novedot pie daudz skarbākas paškritikas.

Lai motivētu sevi vēlamajām izmaiņām, maini šo domāšanas modeli un sāc izmantot iedvesmojošu, un maigu iekšējo balsi un pozitīvu iekšējo dialogu, un burtiski domā sevi slaidu.

Piemēram:
“Atteikties no kārdinoša ēdiena ir izaicinājums, bet es zinu, ka tas garšos vēl labāk, ja es gaidīšu līdz būšu izsalkusi. “
“Šajās drēbēs es izskatos patiešam pievilcīga, it īpaši, ja es smaidu!”
“Pat pēc īsām pastaigām es jūtos daudz labāk. Katram taču ar kaut ko ir jāsāk.  “

Atraidi savas negatīvās domas, pirms tās noved pie negatīvām emocijām, sajūtām un uzvedības. Pakāpeniski pārej uz laipnāku, maigāku, pozitīvu iekšējo dialogu, kas vedīs pie tiem rezultātiem, kādus tu patiešām vēlies.

Vēlies ilgtermiņa, noturīgas svara izmaiņas tievējot bez diētām?

Nāc pulkā un piedalies kursā „Kā Neapēst Stresu”, kas interesanti un saprotami māca par sakarībām starp sievietes psihisko un garīgo labsajūtu un figūras uzturēšanu formā. Kurss sākas jau 1.jūnijā!

PIESAKIES KURSAM ‘KĀ NEAPĒST STRESU’ ŠEIT >>



Dalīties.

1 komentārs

  1. Pilnigi noteikti zinu, ka domam ir liels speks. Es par tadu lietu ka celulits, piemeram, vispar nedomaju. Un man vina nav. <br>Kad ieprieks , biju jaunaka, tiesam biju par to satraukusies un tad ari tas man bija. Lidzko sac domat, esmu resna, esmu ne tada sada, tad tu to ari piesauc. Sac sev patikt , sac domat pozitivi un viss notiks! Edu veseligi un ari kadreiz ne tik. Nekad nedomaju par kilogramiem, bet to ka jutos. Gribas est edu, negribas needu. Domas materializejas!

Atstāt Ziņu