Vārda dienu svin: Vera, Vaira, Vairis

Veselīgs miegs topošajai māmiņai un gaidāmajam mazulim

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Gaidot mazuli, dzīve mēdz apgriezties kājām gaisā – pēkšņi rodas daudz jaunu rūpju, mainās plāni un prioritātes, un ģimenei jāsagatavojas mazuļa nākšanai pasaulē gan morāli un emocionāli, gan praktiski un fiziski. Tomēr jāpatur prātā, ka visā šajā darbu un pienākumu jūklī sievietei jāparūpējas arī par sevi, ne tikai veselīgi ēdot, vingrojot, lai gatavotu ķermeni gaidāmajam pārbaudījumam, un veltot laiku pastaigām, bet arī kārtīgi izguļoties. Lasiet tālāk un uzziniet, kāpēc grūtniecēm ir svarīgs veselīgs miegs un kā to veicināt!

Kas traucē gulēt?
Viena no raksturīgākajām pazīmēm grūtniecības laikā ir nebeidzams nogurums, īpaši pirmajā un trešajā trimestrī. Gribētos domāt, ka noguruma un nespēka sajūta būtu īstais iemesls labi un netraucēti izgulēties, tomēr gandrīz 80% sieviešu grūtniecības laikā rodas miega traucējumi.

Lūk, biežākie iemesli, kas neļauj izgulēties:

  •  hormonālās izmaiņas 
    Gaidot bērniņu, paaugstinās progesterona līmenis asinīs. Šis hormons veidojas sieviešu reproduktīvajā sistēmā, un tas sagatavo dzemdes sieniņas, lai tās varētu pieņemt apaugļoto olšūnu. Tāpat šim hormonam ir liela nozīme grūtniecības norisē; līdz apmēram 10. grūtniecības nedēļai šo hormonu ražo olšūnas, bet pēc tam – placenta. Tomēr paaugstināts progesterona līmenis veicina biežas garastāvokļa maiņas, aizkaitināmību, un šīs sakāpinātās emocijas var izraisīt bezmiegu;
  •  iešana uz tualeti 
    Īpaši raksturīgi tas ir grūtniecības pašā sākumā, kā arī pēdējā trimestrī, kad bērniņš jau ir liels un ar katru dienu atstāj arvien mazāk vietas urīnpūslim, liekot māmiņai to iztukšot arvien biežāk;
  •  ķermeņa diskomforts
    Gaidot bērniņu, sievietes ķermenis piedzīvo ievērojamas pārmaiņas. Grūtniecības laikā miegu var traucēt:
  1. krampji kājās – iespējams, tos izraisa asinsrites traucējumi
  2. muguras sāpes, kas rodas no straujā svara pieauguma un smaguma centra izmaiņām
  3. nemierīgo kāju sindroms – nekontrolēta vēlme kustināt kājas, kas pastiprinās tieši vakara un nakts stundās
  4. tūska
  5. nespēja atrast piemērotu un ērtu pozu
  6. nieze, īpaši nabas rajonā – tā saistīta ar ādas stiepšanos
  7. grēmas jeb dedzināšanas sajūta kuņģī
  •  izteikta sapņošana 
    Grūtniecības laikā pastiprinās tas miega periods, kurā redz sapņus. Tāpēc sievietei var šķist, ka viņa visu nakti sapņo vai pat murgo. Tas, savukārt, rada sajūtu, ka miegs nav bijis pilnvērtīgs un ķermenis nav atpūties.

Veselīga miega veicināšana

Avots: Shutterstock.com / g-stockstudio

Veselīgs miegs atstāj iespaidu ne tikai uz sievietes pašsajūtu, bet arī uz dzemdību norisi – ir zinātniski pierādīts, ka sievietēm, kas grūtniecības laikā rūpējušās par netraucētu miegu, dzemdības noris ātrāk. Tāpat pētījumu rezultāti rāda, ka sievietēm, kas, gaidot bērniņu, gulējušas mazāk nekā 6 stundas ik nakti, ir 4,5 reizes lielāka iespējamība, ka būs jāveic ķeizargrieziena operācija.

Zinot, cik nozīmīgs ir veselīgs miegs, uzņēmuma “Lonas” speciālisti apkopojuši vērtīgākos ieteikumus, kas var palīdzēt uzlabot miega kvalitāti:

  1. kustieties. Pastaigas svaigā gaisā, grūtniecēm piemēroti vingrojumi, peldēšana – tas viss palīdzēs izvairīties gan no pārlieku liela svara pieauguma, gan krampjiem kājās un pārlieku lielām muguras sāpēm. Tikai atcerieties – visas fiziskās aktivitātes vēlams ieplānot dienas pirmajā pusē vai agrā pēcpusdienā, jo, vingrojot pārāk vēlu vakarā, adrenalīns, kas izdalās ķermeņa aktivitātes laikā, var traucēt iemigt;
  2. dzeriet daudz ūdens. Arī šis ieteikums attiecināms uz dienas pirmo pusi. Lai izvairītos no biežas tualetes apmeklēšanas naktī, vēlams dienas otrajā pusē neuzņemt pārāk daudz šķidruma;
  3. nosnaudieties pa dienu. Ja ar nakts miegu nepietiek, diendusa palīdzēs saglabāt labu pašsajūtu un samazināt nogurumu;
  4. lietojiet pareizu uzturu. Veselīgas maltītes nodrošinās topošo māmiņu un mazuli ar nepieciešamajām vielām, nelielas uzkodas starp ēdienreizēm palīdzēs novērst nelabuma sajūtu, atteikšanās no skābiem un asiem produktiem palīdzēs izvairīties no grēmām, savukārt kofeīnu saturošu produktu nelietošana samazinās bezmiega risku;
  5. pielāgojiet guļamtelpu. Vislabākā temperatūra gulēšanai ir 18–20 ◦C, īpaši ņemot vērā faktu, ka, gaidot mazuli, karstuma viļņi ir bieža parādība. Tāpat svarīgi, lai telpa, kurā guļat, būtu aptumšota – gulēšana šādā telpā palīdz izdalīties miega hormonam, kas savukārt veicina pilnvērtīgu atpūtu;
  6. piemērots matracis. Vecs, izgulēts un neatbilstošas cietības matracis traucē atrast ērtu pozu. Tāpat svarīgi, lai matracis pēc iespējas būtu no dabiskiem materiāliem un elpojošs – tas palīdz samazināt svīšanu nakts laikā. Bez tam, vecā matracī iespējama putekļu ērcīšu klātbūtne, kas var izraisīt elpceļu kairinājumu, īpaši ņemot vērā, ka grūtniecības laikā sievietes organisms ir daudz jutīgāks;
  7. izstrādājiet ikvakara miega rituālu. Ļaujiet savam ķermenim un prātam sagatavoties atpūtai – pirms miega neskatieties satraucošas pārraides, bet tā vietā ieejiet siltā vannā vai palasiet grāmatu. Jo efektīvāk samazināsiet stresa līmeni pirms miega, jo labāk izgulēsieties.

Ne visus no faktoriem, kas svarīgi pilnvērtīga miega nodrošināšanā, var ietekmēt. Piemēram, ir diezgan grūti kontrolēt mazuļa kustības, kas, protams, rada prieku, tomēr brīdī, kad gribat atpūsties, var būt traucējošas. Tāpēc ir vērts pēc iespējas parūpēties par tiem aspektiem, ko ir Jūsu spēkos mainīt un uzlabot.

Izcili matrači saldam miegam

Avots: Lonas.lv / facebook.com/lonas.lv

Ja matracis Jūsu mājās kalpo vismaz 10 gadu un regulāri esat atlikuši jauna matrača iegādi, bērniņa gaidības varētu būt īstais laiks šī pirkuma veikšanai. Tā kā matrači kalpo ilgu laiku, to iegādājoties, ir jāpievērš uzmanība šādiem faktoriem:

  •  pildījums – tas nosaka matrača cietību. Bezatsperu matrači ir mīkstāki, atsperu – stingrāki. Nereti ražotāji mēdz iestrādāt vairāku materiālu slāņus, kā arī veidot matracī zonas ar atšķirīgu blīvumu, tādējādi palīdzot balstīt dažādas ķermeņa daļas;
  •  pārklājums – klājuma galvenais uzdevums ir nodrošināt gaisa caurlaidību un termoregulāciju. Tāpat pievērsiet uzmanību, vai matracim ir noņemams pārklājs – tas atvieglos kopšanu.

Grūtniecēm nav ieteicams gulēt uz muguras, tāpēc vajadzētu izvēlēties vidējas cietības matraci, kas piemērots gulēšanai sānu pozās un uz vēdera. Tāpat ir svarīga laba gaisa caurlaidība un dabiski materiāli pārklājumā.

Kvalitātes zīme
Rūpējoties par klientu labsajūtu, “Lonas” piedāvā vairākus matračus, kas būtu lielisks atbalsts veselīga miega nodrošināšanā grūtniecēm. “Lonas matrači” ir:

  •  dažādas cietības – varat izvēlēties vispiemērotāko;
  •  ar lielisku gaisa caurlaidību, kas ļauj ātrāk iztvaikot mitrumam, samazinot pelējuma risku;
  •  gatavoti no dabiskas izcelsmes materiāliem, piemēram, lina un kaučuka;
  •  antialerģiski – tajos nevairojas putekļu ērcītes;
  •  ar atšķirīgas temperatūras pārklājumiem – siltie un vēsie matrači, maksimāli pielāgojoties Jūsu vēlmēm un vajadzībām.

“Lonas” matračiem ir 10 gadu garantija un 30 nakšu izmēģinājuma periods. Tāpat tiek piedāvāta gan jaunā matrača piegāde visā Latvijā, gan gultas samontēšana, gan vecā matrača izvešana, lai Jums nebūtu nekādu papildu raižu.

Ja vēlaties kvalitatīvu matraci, kas ļauj Jums pilnvērtīgi izgulēties, aplūkojiet piedāvājumu “Lonas” tīmekļvietnē www.lonas.lv un izvēlieties labāko savam miegam!

“Lonas” vēl – lai salds miegs un mierpilns gaidīšanas laiks!

 

Apmaksāta publikācija

Dalīties.

Atstāt Ziņu