Vārda dienu svin: Sabīne, Sarma, Klaudijs

Tievētājas dienasgrāmata. Milzu apņemšanās

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Nākamajā rītā pamostoties un pusaizmigušai izveļoties no gultas, es lēnām sāku mainīt savu dienas kārtību. Ja parasti, es pieceļoties devos cept omleti ar trīs olām, kas peldējās eļļā, šoreiz es no sākuma piesēdos pie blociņa, lai saprastu, ko es šodien varētu ēst, un no kā labāk būtu atteikties.

Apspriežoties ar māsu, kura agrāk bija gājusi svara vērotājos, un no kuras arī es ieguvu visu informāciju par tiem, secinājām, ka dienā varu apēst 20 punktus. Protams, šis ir tikai pats sākums un es nemaz īsti nesaprotu, vai 20 punkti ir daudz vai maz, jo ņemot vērā manu agrāko rīšanas pakāpi, es gribētu cerēt, ka man nebūs jāpavada stundas domājot par to, “kā es tagad varētu pieēsties…’”. Bet saņemos un pozitīvi skatos uz priekšu!

Pirmā lieta, ko iemācos – lai uzceptu divas olas, nemaz nav vajadzīgs pārklāt visu pannu ar eļļu, kā es to agrāk darīju. Pilnīgi pietiek ar divām tējkarotēm, kas dod jau 2 punktus.

Otrā lieta, ko iemācos – jāēd ļoti daudz dārzeņu, kas palīdzētu ātrāk organismam attīrīties.

Tā nu manas brokastis šorīt sastāv no divām olām, tomātiņu un gurķu salātiņiem un minerālūdens. Un tici vai nē, bet turpmākās pāris stundas es jūtos paēdusi. Un kā nu ne – 6 punkti jau apēsti!

Jūtos mazliet stresaina, jo, kā jau sākot kaut ko jaunu, gribas, lai viss tiktu izdarīts perfekti. Tā nu kādu stundu studēju produktu grāmatiņu un to punktus. Malziet saskumu par to, ka mans mīļotais kebabs, ko es ēdu gandrīz katru nedēļu, dod veselus 13 punktus. Tas nozīmē, ka no tā man būs jāatsakās. Bet… tā kā ievērojot šo diētu, ja man atļauts to tā dēvēt, var krāt punktus, kaut ko dienā neapēdot, tad mēneša beigās es varu atļauties arī kebabu! Tas, protams, nav tik labi, cik, izsalkušai, katru nedēļu ieskriet omulīgajā ēstūzī, pasūtot kebabu un izjūtot to prieku, kad man to atnes, bet tas ir labāk kā nekas, vai ne?

Paiet pāris stundas un ir laiks pusdienām. Grāmatiņa izlasu, ka, ja es vienreiz dienā ēdīšu makaronus, tad varu tos ēst, cik vien gribu, un tie būs tikai 4 punkti. Metos izmazgāt katliņu no vakardienas vārītajiem kartupeļiem, un vāru makaronus. Nopriecājos, ka tie man nemaz nebūs jāēd pliki, jo var likt klāt arī tomātu mērci – 2 ēdamkarotes, kas man, personīgi, ir pilnīgi pietiekami un dod tikai 1 punktu. Piegriežu klāt tomātiņus un gurķīšus un pusdienas gatavas!

Starplaikā aizdodos uz vietējo veikalu pēc āboliem, apelsīna un kāposta, jo, ja nu gadījumā sagribēsies ēst, tad šos produktus var lietot, cik vien grib – tie vienalga būs 0 punkti!

Mazliet žēli noskatos uz saldējuma stendu, kur ieraugu savu mīļāko šokolādes saldējumu, kas dod bezizmēra daudz punktu, bet ieskaidroju sev, ka nav ko tik daudz ēst, un dodos no veikala laukā.

Vakariņās obligāti ir  jāizdzer glāze piens vai kefīrs, lai nodrošinātu sev kalcija daudzumu organismā. Speciāli izvēlos vājpiena kefīru, kas dod man privilēģiju glāzes vietā izdzert, pusotru. Tad vēl man pienākās 2 šķēles kliju maizes ar desu. Domāju-  kā es varu iztikt, ēdot vakariņās tik maz produktu? Labi, ka man vēl ir āboli un citi augļi, kurus varu ēst, cik gribu.

Pienāk nakts, un esmu priecīga, ka pirmā diena ir godam izturēta un 20 punkti apēsti. Bet kas mani sagaidīja otrajā dienā, to uzzināsi jau pavisam drīz.

Dalīties.

5 komentāru

  1. sito es nesaprotu on

    Es vasara mierigi 2 dienas bez nekadas esanas varu izdzivot. Te rij nejega un ar to lepojas, ka tieve. 😀

  2. Liega Vēsma on

    Nepiekrītu iepriekšējam komentāram, jo nevar tā arī visu vienkāršot. Jā, vienam ar ēšanu un iešanu labumā viss ir kārtībā un tas rūpes nesagādā, bet citam tiešām tas sagādā problēmas. Un šeit tikai vajadzētu paskatīties dziļāk, kādas psiholoģiskās problēmas šo sievieti mudina "rīt". Dažkārt tā var būt garlaicība, dažkārt piepildījuma trūkums dzīvē vai attiecībās, ko bagātīga maltīte savā ziņā kompensē.

  3. Jūlija Liene R. on

    Nu neēst divas dienas arī nav normāli. Un atteikšanās no tiem kebabiem, burgeriem un bulciņām var būt visai grūta. Piekrītu Liegai- tās jau ir arī psiholoģiskas problēmas, kas liek tik daudz ēst. Un ar tām ir jācīnās. Vēl jau ietekmē arī dzīves ritms, kad gribas ko ātrāk, lētāk apēst. Arī slinkums gatavot. Vieglāk taču nopirkt gatavu kebabu ar sazin ko iekšā nekā domāt, ko veselīgu un garšīgu pagatavot.

  4. Anita Špoģe on

    Pieņemšanās svarā var būt arī veselības problēmas un nemaz ne psiholoģiskas. Ģenētiskas nosliece uz aptaukošanos, vairogdziedzeris slims, sirds problēmas, ginekoloģiskas problēmas utt.<br>Vēl par to ģenētisko noslieci. Sen senos laikos tautas, kuras dzīvoja vietās, kur bija aukstas un garas ziemas, daudz ēda vasarā, lai uzkrātu organismam rezerves ziemā. Vēl aizvien ģenētiski šāda lieta pastāv, lai arī vairs rezerves nevajag uzkrāt, jo Rimi ir pilns ar pārtiku arī ziemā; organisms uzkrāj rezerves bada dienām. Tā lūk būtu tāda atbilde par noslieci uz liekajiem kg.<br>Par neēšanu, nu arī nav problēma, katram ir savas organisma īpatnības.

Atstāt Ziņu