Vārda dienu svin: Lauris, Norberts

7 soļi, lai atbrīvotos no diētu gūsta

Pinterest LinkedIn Tumblr +

an ir patiesi skumji redzot, cik daudz brīnišķīgu un gudru sieviešu vēl joprojām maksā milzu naudas par tējām un pulveriem, kas sola tās atbrīvot no “ziemas krājumiem viduklī”.

Svara problēma ir ne tikai tas, ko tu ēd, bet vispirms kāpēc tu ēd. Ja tu ēd nevis tāpēc, lai apmierinātu izsalkumu, tad tu iespējams apēd savu stresu. Rezultāts var būt gan liekais svars, gan svara noturēšana ar diētu palīdzību – diētu mentalitāte.

Jā, ātrā rezultāta vilinājums bieži pārspēj veselo saprātu, kas tevī kaut kur dziļi čukst, ka diētas jebkurā tās izpausmē nedarbojas. 

Tomēr zināt, ka diētas nekam neder un zināt ko darīt, lai notievētu dabiski, bez diētām un saglabātu optimālu svaru un veselību uz mūžu ir dažādas lietas.

Te ir 7 soļi, kas palīdzēs tev uzsākt ilgtermiņa un noturīgu svara zaudēšanu: 

1. Atbrīvojies no idejas, ka pastāv ideāla diēta, kas beidzot atrisinās tavas problēmas. Atbilde ir tevī

2. Ikreiz, kad tev ir vēlme ēst, tā vietā, lai koncentrētos uz pārtiku, vispirms sev pajautā: “Vai es esmu izsalkusi?” Atceries, ka izsalkums ir fiziska sajūta. Tas nav tas pats, kas apetīte, kāre vai vēlme ēst.

3. Ja tu esi izsalkusi, atceries, ka nav “laba” vai “slikta” pārtika. Tu daudz retāk pārēdīsies noteiktus pārtikas produktus, ja tu zini, ka ikreiz, kad tu tos patiešām vēlies, tu vari tos atkal ēst.

4. Ēd apzinoties – ar nodomu un uzmanību. Ēd ar nodomu jūsties labāk, kad esi pabeigusi, nekā tu juties, kad sāki. Ēd ar uzmanību  – ievēro ēdiena izskatu, aromātu, garšu un faktūru, un tava ķermeņa sāta sajūtas signālus. 

5. Pārtrauc ēst, kad izsalkums ir apmierināts, bet pirms tu esi “piebāzta”, pat tad, ja vēl ir palicis ēdiens. Atceries, ka pareizā ēdiena daudzuma ēšana nav par to, ka tu esi laba, tas ir par jušanos labi.  

6. Ja tu neesi izsalkusi, uzdot sev jautājumu – vai kaut kas tavā apkārtnē izraisīja tavu vēlmi ēst, un ko tu varētu darīt, lai samazinātu šo pārēšanās izraisītāju vai novirzītu no tā savu uzmanību. Piemēram, tu varētu novākt konfekšu šķīvi no redzesloka, vai darīt kaut ko citu līdz brīdim, kad tu faktiski būsi izsalkusi. Ja tavu kāri pēc ēdiena izraisīja emocionāls kairinātājs, pajautā sev, ko tu varētu darīt, lai labāk tiktu galā ar šo emociju? Piemēram, ja tavu vēlmi ēst izraisīja stress, varbūt ēdiena vietā tu vari pamēģināt kādu relaksācijas vingrinājumu? 

7. Negaidi no sevis perfekciju – tas nav ne iespējams, ne nepieciešams.

 

Ja vēlies palīdzību šo soļu izpildē, piedalies interneta semināru kursā “Kā Neapēst Stresu”


Pieteikties vari šeit >>>

 

 

 

 

Dalīties.

Atstāt Ziņu