Vārda dienu svin: Benita, Everita, Verita, Emerita

Anita nedēļu izmēģina griķu diētu

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Slimošanas dēļ mans dzīvesveids no aktīva palika par ļoti neaktīvu. Man tika noliegts skriet, braukt ar velosipēdu un vispār jebkāds sports, kur bija nepieciešama liela piepūle. Uz darbu arī nedrīkstēju iet un vispār man ieteica to nomainīt. Ko arī pa savu slimošanas laiku izdarīju. Tā nu sēdēju mājās, eksperimentēju virtuvē ar dažādiem ēdieniem, kurus redzot svara vērotāji un diatologi šausmās saķertu galvu. Lai nu kā mazkustīgais dzīvesveids lieliski atspēlējās uz manu ķermeni. Triju nedēļu laikā no 58 kg man bija 65 kg. Par laimi  mājās nav spoguļu (mazos kabatas neskaitīsim), bet par nelaimi ir svari. Garastāvoklis uz tiem uzkāpjot nokritās zem nulles līmeņa, jo īpaši situāciju pasliktināja, kad mīļākos džinsus vairs nevarēju dabūt pār pēcpusi.

Aizliegums sportot vēl aizvien bija spēkā, kad nolēmu padomāt par svara nomešanu. Tai pat laikā draudzene ieturēja “Griķu diētu”. Ar lielu interesi klausījos viņas stāstos par tās sniegtajiem efektiem. Nolēmu, ka man arī tā jāizmēģina, vismaz kamēr fiziskās aktivitātes ir tabu.

Viss ir vienkārši, galvenais pamatēdiens ir griķi (vārīti, bez mērcītēm, gaļām un citām labām lietām), sāli pēc iespējas mazāk likt klāt. Atļauti ir svaigi dārzeņi, kefīrs, paniņas, ūdens.

1. diena. Svars 65 kg, fiziskās sajūtas – slikta, (bezspēks, nogurums (slimības atspulgi), sāpoša galva, nelaba dūša un neliels reibums).
Izvārīju griķus, mazliet pievienojot sāli, noēdu nelielu porciju uzdzerot paniņas. Vispār šādā kombinācijā tie bija tīri vai ēdami. Jutos paēdusi, bet vēlme kaut ko uzkost līdzīgu šokolādei bija neticami liela, lai sevi nemocītu, devos ārā fotografēt pļavas puķes. Reālu izsalkumu sāku just tikai pēc 5 stundām, kad atgriezos mājās pēc sava nelielā fotoplenēra. Bērnam pagatavoju normālu vistas gaļas zupu. Abi sēdējām pie galda un ēdām – viņš zupu, es griķus. Pa vidam starp pusdienām un vakariņām noēdu papriku un vakariņās to pašu ko brokastīs un pusdienās. Puika par mani sāka smieties, ka šitā es ātri vien pārvērtīšos par veģetārieti.

2. diena. Svars 64.6 kg. Fiziskā pašsajūta – psiholoģiski savāds enerģijas pieplūdums, organisma vispārējs nogurums, mazliet sāpoša galva.
Atkārtojas ēšanas ziņā pilnībā pirmā diena. Bija pirmdiena- pirmā darbadiena jaunajā darbā. Strādāšana novērsa domas no ēšanas, bet līdz brīdim, kad atklāju, ka četrus  stāvus uz leju no mana biroja atrodas super gardu bulciņu tirgotava. Nu, nācās tagad ne tikai sevi pierunāt turēties pie diētas, bet audzināt nopietni arī savu raksturu – nepadoties vēlmei un nedoties lejup pēc vienreizēji apetalīgajām smalkmaizītēm. Griķi vairs nešķita tik gardi un tos ēdot sapņoju par sulīgu gaļas gabalu tiem klāt vai vismaz saldā krējuma mērcīti un sautētiem dārzeņiem.

Mājās vakarā kāpjot uz piekto stāvu aptvēru, ka man ir vairāk spēka nekā bija iepriekš – savādi, ēdu minimāli, bet nez no kurienes radusies enerģija.

3. diena. Svars – nezinu, nesvēros. Fiziskā pašsajūta – sāp galva (atgādinu, ka slimoju), visas citas sūdzības izzudušas.
No rīta aizguļos, jo iepriekšējā vakarā biju vēlu aizgājusi gulēt. Izrādās skriet augstpapēžu kurpēs nav sarežģīti – ātrums pietiekams, lai 4 minūtēs no 5.stāva dzīvokļa nokļūtu uz 300 m attālo pieturu. Kamēr krāsojos autobusā un pārlasu rīta avīzi, nemaz nepiefiksēju, ka neesmu brokastojusi. Par to atminos, kad ieeju ēkā, kurā strādāju (ak, šīs pēc skata gardās bulciņas). Sevi slavēju, ka steigā vismaz sev ēdamo esmu paņēmusi, protams tie ir griķi, kefīrs un 2 āboli. Ik pa brīdim iesāpas galva, bet zinot savu slimību tas ir normāli, citādi jūtos labi.

Mājās bērns par mani ņirgājas, ēdot manā klātbūtnē saldējumu un pēc tam omleti (kā es dievinu omleti – man tai ir īpaša recepte, ļoti sātīga, bet nu tik garda …). Pasaku, ka šis ir sadists un eju uz balkona lasīt grāmatu, blakus paņemot, protams, griķu bļodiņu, atļāvos sevi palutināt un nogriezu 2 siera šķēlītes un vienu nelielu tomātu.

4. diena. Svars – 60 kg. Fiziskā pašsajūta – superīga.
Rīts sākas ar smaidu – neticami, jūtos izgulējusies, atpūtusies un fiziski enerģiska, lai arī gulējusi biju tikai 5 stundas. Griķus iemoku iekšā ar mokām – man tie sāk mazliet tā kā – maigi izsakoties, sprūst kaklā, bet kad uzdzer paniņas ir okey. Darbā ēdu to pašu, ko iepriekšējā dienā. Turpinu sapņot par burvīgo bulciņu stendu, līdz kuram lai nokļūtu ir jānokāpj tikai nieka četri stāvi. Laba paziņa piedāvā jogu, kā reiz tādiem slimotājiem kā man, organisma atjaunošanai būtu pašā reizē. Māju ar galvu, un biju ar mieru nodarbībām pieteikties tai pat dienā, bet uzzinot par cenām, varēju šo prieku iemarinēt – nav man pa kabatai. Dienas beigās jūtu stīvumu sprandā, saprotu, ka ja nevingrošu muskuļi vienkārši atrofēsies – labi es pārspīlēju, bet nu sajūtas un domas bija tieši tādas.

Mājās esot, kamēr bērns ēda pankūkas pārskatīju senus savus pierakstus no tiem laikiem, kad vadīju aerobikas nodarbības (precīzi 10 gadus atpakaļ, ja kādu tas interesē). Aha, atrodu visu nepieciešamo info priekš tiem, kam sēdošs darbs. Super!

Mans “super” pārvērtās par “svētās šausmas”, pēc pirmajām piecām minūtem- nudien esmu paguvusi ierūsēt.

5.diena. Svars – 59 kg. Fiziskā pašsajūta – lieliska, mazliet sāp kāju, roku muskuļi un vederprese (no vingrojumiem).
Viss, vairs nespēju! Man negaršo griķi, bet ēdu vienalga. Esmu uzvilkusi mīļākos džinsus – tie atkal man der un jūtos apmierināta ar rezultātu. Darbā bulciņu pārdevējai uzsmaidu, novēlu laburītu un dodos uz savu biroju. Man nemaz nekārojas šo gardumu, nejūtu ne mazāko izsalkumu. Prāts man darbojas labi, pilna galva dažādu radošu domu, fiziski mazliet jūt muskuļus no vingrošanas. Mana ēdienkarte ir nemainīga – vārīti griķi, kefīrs, tomāti, gurķi, āboli, paprika, apelsīnu sula un kāds laksts, tas ir – salātlapa.

Darbā ir viegli, nav nekādu kārdinājumu, ja vienīgi neskaita bulciņas lejasstāvā. Mājas gan – bērns jābaro normāli un sanāk pielikt milzu pūles, lai nepaņemtu šķīvi un šim nepievienotos klāt maltītei.

6.diena. Svars – 58.4 kg. Fiziskā pašsajūta – laba.
Atkal aizgulējos, uz autobusu nebija jēgas vairs pat skriet – nokavēju pamatīgi. Lēnā garā aizstaigāju līdz Narvesen būdiņai, paņēmu dienišķo kafiju, e-talonu un mierīgi soļoju uz pieturu. Man patika tas kā jutos – nesāpēja galva jau otro dienu vispār, man nekārojās saldumu, un patiesībā lepojos, ka es spēju tiem pateikt “nē”. Papildus gandarījumu sniedza tīri cilvēciskas lietas – vakarā man bija paredzētas lekcijas, kuras sev biju noorganizējusi saistībā ar darbu, man tika paziņots arī, ka atsākas teātra sezona un jāierodas uz pirmo mēģinājumu, pierakstījos uz dejām, daudz domāju par darbu un kā to labāk organizēt, lai būtu panākumi, par tuvojošo izstādi, septembra fotoplenēru, “Dāmas rullē” un citām paredzētām aktivitātēm.

Vakarā mājās secināju, ka man negaršo griķi, klāt piekodu siera gabaliņu – vismaz tā uzlabojot garšu.

7.diena. Beidzot – pēdējā diena. Svars 57.7 kg. Fiziskā pašsajūta – laba.
Diena pagāja fotogrāfējot dāliju kolekciju, līdz ar to domas par ēšanu nebija aktuālas līdz brīdim, kad dārzniece mani aicināja pusdienās. Ej nu paskaidro cilvēkam labākajos gados, ka sēdi uz diētas un nevari ēst kūkas, ceptu gaļu, sviestā sautētus kabačus un trīs veida salātus. Par laimi man līdzi bija dēli, viņi par pienākumu uzskatīja glābt mani no neērtās situācijas un ēda par mani arī. Mājās braucām nokrāvušies ar dālijām, helēnijām un lieliem ābolu maisiem. Ziniet – nebija viegli, bet ābolu kompots, plātsmaizes, ātrās kūkas bija garantētas vēl nedēļu uz priekšu.

Pēc piecām dienām. Svars 56.5 kg. Fiziskā pašsajūta – lieliska!
Griķus neēdu!  Vairāk vai mazāk mana ēdienkarte ir kā agrāk. Svars turpina kristies. Es katru vakaru, ja nelīst skrienu 4 km, veicu vingrojumus, kuri paredzēti biroju darbiniekiem. Brauktu arī ar velosipēdu, bet tas ir pamatīgi salūzis, nav laika sataisīt. Tulīt sāksies manas deju nodarbības, teātra mēģinājumi un ikvakara skriešana domājams turpināsies arī turpmāk, jo ziemā paredzēts piedalīties sacensībās – jātrennējas jau laikus .

Esmu atguvusi savu agrāko svaru, fiziski jūtos labi, enerģijas ir pietiekoši, vienīgi uz griķiem man pat skatīties negribās.

Dalīties.

17 komentārs

  1. pārsteigtā on

    Visu cieņu, tavai izturībai. visvairāk pārsteidz visas tavas aktivitātes – pa kuru laiku to paspēj?!

  2. nav jau 5, bet 7, bet skatoties kada ir bijusi Anitai edienkarte un ikdienas aktivitates neizskatas nekas bistams veselibai. Bet japiekrit 1 nedelas laika gandriz 8 kg nomesti skiet neticami daudz

  3. Zanei<br><br>2 dienu laikā ;), precīzāk runājot 2 ar pus.<br><br>Vienīgi ko varu pateikt, mans svars pavisam nemainīgi aizvien stāv uz tiem 56.4

  4. Diētas nekam neder.Ja arī neturpināsi turpmāk pēc diētas piedomāt pie sabalansēta uztura, tad kg atgriezīsies ar uzviju!!!Vai kāds man piekrīt?

  5. Ja griķus vārīšanas vietā aplej ar vārošu ūdeni un patur, kamēr tie uzbriest, sanāk stipri garšīgāka "diēta" 🙂 un ja vēl tos uzbriedušos griķus saber pannā un drusku apcep (garšīgāk ar sviestu, veselīgāk – ar "Iecavnieka" rapšu eļļiņu)…

  6. Es pilnīgi piekrītu Elīnai, ja nesabalansēsi uzturu arī pēc diētas, svars ar lielu uzviju atnāks atpakaļ. iesaku visu sabalansēt kopā ar sportu un mainīt ēšanas paradumus. Kā arī vēl apmēklēt kādu skaistumkopšanas salonu, kur nostiprināt iegūto rezultātu http://ejuz.lv/ulnou

  7. tas ir tīrākais murgs un ja arī tiešām(lai gan tas ir nereāli) nomests tāds svara daudzums, tad ne jau tauki tie ir bet gan ķermeņa šķidruma zaudējums un smadzeņu masas zudums:D

  8. izmēģinātāja on

    Pēc dēla piedzimšanas pieņēmos svarā un nekādi nevarēju no tā atbrīvoties. Biju jauna un zināšanu par diētām nekādu. Izlēmu nomest svaru. Darbs maiņās un fiziski grūts. Ēdu 3x dienā un vienu un to pašu(tā pati izlēmu). Mana ēdienkarte sastāvēja no krūzes kafijas, tējas vai kāda cita šķidruma un 3 rikām maizes(balta+melna, kā gribas). Svars kritās, jo darbā bija svari, uz kuriem rīta agrumā regulāri uzkāpu. Bija prieks un gandarījums par rezultātiem, kas dzina un stimulēja uz priekšu.Katru rītu bija nost pa 350 gr…ne vairāk, jo vairāk cilvēks vienkārši nevar zaudēt! Ja kāds saka, ka var, tie ir tīrie meli un reklāma!!! <br>Mana eiforija beidzās kādā rītā, kad uz darbu vairs nevarēju aiziet. Kratīja drebuļi, temperatūra augsta, rokas kā ledus….un ārsta norīkojums uz slimnīcu. Kad gulēju slimnīcas palātā sapratu, ka nu ir punkts manai neēšanai jāpieliek, ja gribu atgriezties dzīvē, jo analīzes bija ļoti sliktas. Atsāku lietot normālu pārtiku un pēc 2 dienām izgāju no slimnīcas.<br>30 kalendāra dienās zaudēju 11 kg. Tas ir reāli, bet organismam diezgan bīstami, nevis 8 kg. nedēļā…nu nestāstiet tādas muļķibas!!!

  9. Nezin kā nomest vienā dienā 4 kg, bet kā ieturot diētu, bet starplaikā divas dienas pārtraucot diētu, var pieņemties par 4 kg, – tas gan man ir zināms…

  10. Griķu diētu ievēroju 5 dienas.Nekādas bada sajūtas, nost 4kg. Pašsajūta lieliska.Katru dienu braucu ar velotrenažieri apmēram 1/2 st., pārdiewnas 20 min. apļoju ar riņķi. Paldies par šo lielisko diētu. Man ir 56 gadi un tagad 65 kg.

Atstāt Ziņu