Vārda dienu svin: Anšlavs, Junora

5 veidi kā mainīt domas par notievēšanu

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Tās dāmas, kuras ir piedalījušās manos semināros vai bijušas manas klientes zina, ka es neatbalstu modernas vai ekstrēmas  diētas un patiesībā vispār nelabprāt lietoju vārdu diēta!
Mana visstingrākā pārliecība ir, ka svara samazināšana vai novājēšana ir jāveic liekot uzsvaru uz veselību.

“Veselībai” pretējais …
Mēs visam taču esam dzirdējušas stāstus par sievietēm, kuras notievējušas, ēdot vienu ābolu dienā un dzerot vienu tasi melnas kafijas. Vai citas, kuras ēda galvenokārt ceptus kartupeļus un tikai nedaudz ko citu, vairāku mēnešu garumā.

Un kur tad vēl japāņu diēta, kefīra diēta, atkinsa diēta, 13 dienu diēta, asinsgrupas diēta, olu diēta, rīsu diēta, kāpostu zupas diēta…cilvēku izdomai un izmisumam cīņā par svaru samazināšanu škiet nav robežu.
Šo ‘diētu’ sekotājām rodas nopietnas veselības problēmas, kas nevienu nepārsteidz… Skaidrs, ka neviena no viņām nedomāja par to, kas būtu vislabākais viņu ķermenim un veselībai.

Diētas, novājēšana, svara zaudēšana, formas atgūšana un veselīga uzturs ir ļoti populāri temati.  Par tiem raksta mēdiji un sievietes tos apspriež savās sarunās.
Ņemot vērā informācijas pretrunīgumu es savā darbā saskaros ar faktu, ka daudzas sievietes ir apjukušas, mēģinot atsijāt graudus no pelavām, lai saprastu, kas tad patiesi ir veselīga ēšana.

Veselīgi pamati
Neskatoties uz nebeidzamajiem pētījumiem, veselīga uztura pamatpieņēmumi gadu gaitā nav mainījušies: daudzveidīgs, sabalansēts uzturs, mērenos daudzumos. 

Ēd daudz augļu un dārzeņu; pilngraudu nevis rafinētu miltu produktus, tādus kā, piemēram, baltmaize; samazini neveselīgos piesātinātos dzīvnieku taukus un tos aizstāj ar labajiem taukiem, kuri atrodami treknās zivīs, sēklās un riekstos. Samazini tējas, kafijas un cukura daudzumu, un baudi alkoholu ar mēru.

Garlaicīgi, dažas saka. Nu jā, nav jau nekā jauna zem šīs saules….tomēr galvanais jautājums gan paliek – ko tu dari ar šīm zināšanām? Vai tas, ko tu lasi, vai uzzini tev palīdz saglabāt veselību (fizisko un mentālo) un arī šovasar ļauj ieekonomēt uz apģērbu, jo pagajušā gadā iegādātās džinsa bikses vēl var aizvilkt?

Stresa izraisīts svara pieaugums vairs nevienam nav noslēpums. Stresa hormona kortizola pārprodukcija palielina tavu apetīti, vēlmi pēc junk pārtikas produktiem, veicina tauku uzkrāšanos jostas vietā, rada pilnīgu haosu arī citu svarīgu hormonu darbībā, piemēram, insulīna darbībā. Patiesībā šī ir tikai aisberga redzamā daļa…īstās negatīvās sekas tu sāksi pamanīt vēlāk. Un tās būs nopietnākas, nekā jaunu džinsu iegādes, iecirstais robs ģimenes budžetā. 

Nākošreiz, kad pēc kārtējā kreņķa, stresa darbā vai strīda ar mīļoto vīrieti, roka stiepjas pēc kebaba, alkohola, saldējuma vai mafina, dziļi ieelpo un pajautā sev – vai es to tiešām gribu? Varbūt ir kāds cits, veselīgāks stresa menedžmenta paņēmiens nevis emocionālā ēšana?  

5 veidi kā mainīt domas par notievēšanu

1. ‘Aproc’ diētas
Vienmēr domā „veselība”, nevis svara zudums – koncentrējies uz gardu veselīgu pārtiku, nevis jaunāko novājēšanas diētu. Modernas diētas tavam ķermeņim ir sliktas ziņas: tu  nespēj tās ievērot ilgāku laika posmu, tās ir nesabalnasētas un, iespējams, ka to mērķis ir dot veselīgu peļņu kādam citam, nevis veselīgu ķermeni tev. Izvairies no diētam viendienītēm.

2. Cieni savu ķermeni
Apzinies, cik  brīnišķīgs ir tavs ķermenis, cik grūti tas nopūlas tavā labā – un nolem izturēties pret to ar cieņu, atsakoties no visiem nedabiskajiem un neveselīgajiem ēšanas režīmiem. Tā vietā, baro to ar veselīgiem un garšīgiem ēdieniem, kas palīdzēs tam darboties ar maksimālu jaudu un izturēt jebkuru stresu. Padomā par tiem aizraujošajiem dzīves izaicinājumiem, kurus tu vienmēr esi gribējusi pamēģināt – kaijakingu, ceļošanu, jebko ko tu vēlies sasniegt – un cik daudz vieglāk to būs paveikt, ja tu esi slaida, vesela un enerģijas pilna.

3. Uzstādi sasniedzamus mērķus
Nosaki sev mērķa svaru un laiku, kurā tu reāli vari to sasniegt. Necentieties sasniegt pārāk daudz, pārāk īsā laikā. Tas tikai noved pie apburtā loka un jo-jo diētām. Iespējams, ka tava liekā svara problēma neradās vienā dienā un tā neatrisināsies vienā naktī – tas vienkārši nav reāli. Vislabāko un noturīgāko rezultātus iegūšanai, dari lietas lēni, vienmērīgi un neatlaidīgi.

4. Uzzini vairāk par veselīgu uzturu
Neskatoties uz plašo (bet pretrunīgo) pieejamo informāciju, daudzas sievietes ļoti maz zina par to, kas patiesi ir nepieciešams viņu ķermeņa optimālai darbībai. Dari visu, lai uzzinātu vairāk par to, kādi pārtikas produkti ir labi tavai veselībai un palīdzēs tev kļūt slaidai un seksīgai (patīkams blakusefekts). Uzzinot vairāk par uzturu, tu vari izveidot pamatu veselīgam uzturam un svara kontrolei … uz mūžu.

5. Domā ilgtermiņā
Ja tu vēlies zaudēt svaru, tev ir jādomā tālāk nekā par nepieciešamību labi izskatīties bikini nākamajā atvaļinājumā, vai tavā kāzu kleitā. Iedomājies sevi slaidu un veselīgu 10, 20, 30 un vairāk gadus uz priekšu, un tiešām tici, ka tu to vari sasniegt. Lai optimālais svars būtu noturīgs ilgtermiņā, tev ir nepieciešams domāt ilgtermiņā, un tas nozīmē mainīt to, kā tu domā par pārtiku … vienmēr.

 

Dalīties.

4 komentāru

  1. ayesha gul guluna on

    ta ir pilnīga taisnība, patiesībā visi arī šo patiesību zin, vienīgā nelaime,ka meitenes, sievietes dzird un redz, bet to nepielieto,kamēr nav uzkāpušas uz diētas grābekļa 3 un vairāk reizes un atpakaļ saņēmušas jojo efektu.<br>biju anoreksiķe,biju kompulsīvā ēdaja, šo informāciju zināju kā skaitāmpantiņu, bet visu jau gribas ātrāk, kas noved pie lēnāk vai nekā. pagāja 3 g ,kamēr sapratu.

  2. ir jau pareizi-bet cik ir sieviešu,kas šajā ekonomiskajā situācijā var atļaties ēst veselīgi-bieži pērk lētāko maizi,kas satur kviešu miltus,arī dārzeņi un augļi patreiz pat sezonas laikā ir dārgāki,un visiem nav lauki,un pat ,ja ir-sanāk dārgi tur braukt.Ir arī daudz lētāku produktu,bet visur pārsvarā-lasis,rieksti,dienvidu augļi,dārgie sieri

  3. nu, labāk iedarbotos, ja šis bubulis "Patiesībā šī ir tikai aisberga redzamā daļa…īstās negatīvās sekas tu sāksi pamanīt vēlāk. Un tās būs nopietnākas, nekā jaunu džinsu iegādes, iecirstais robs ģimenes budžetā. " tiktu detalizētāk aprakstīts..

Atstāt Ziņu