Vārda dienu svin: Laura, Jadviga

Seksuālā saderība socionikas skatījumā

Pinterest LinkedIn Tumblr +

ocionikas eksperte – konsultante Velta Līvija Miķelsone skaidro, kā ar socionikas palīdzību var izprast savas seksuālās vēlmes un pašreizējās attiecības, kā arī atrast piemērotāko partneri.

Vispirms noskaidro, kurā kvadrā ietilpsti tu un kurā ietilpst viņš!
Vienkāršoti sakot, socionika ir zinātne par 16 dažādiem tipiem (sociotipiem) un attiecībām starp tiem. 16 tipi veidojas no dažādu rakstura iezīmju kombinācijas, un viena no tām ir kvadrālās vērtības.

Socionika pēta daudzas mazās grupas. Viskomfortablākā grupa ir kvadra (kurā ietilpst četri sociotipi).

Pavisam ir četras kvadras, kuras veido četri dažādi sociotipi. Lai noskaidrotu, kura kvadra ir jūsējā, uzskaitīšu kvadru vērtības, kurās jums vajadzētu sevi ieraudzīt. Protams, atsevišķas vērtības jums patiks arī citās kvadrās, taču vienas kvadras vērtības jums ir visvairāk izteiktas.

  • 1.kvadra: radošā darbība, brīvība, patiesība, harmonija, prieks, neatkarība, taisnība, zināšanas
  • 2.kvadra: spēks, vara, entuziasms, uzticība, kārtība, sistēma, sapņošana, likums, romantika, pakļaušana, hierarhija
  • 3.kvadra: darbīgums, pienākums, labestība, veiksme, bagātība, greznība, darbs, uzņēmība, konkurence
  • 4.kvadra: humānisms, sirdsapziņa, drošība, stabilitāte, oriģinalitāte, izdevīgums, mūžīgās vērtības, komforts, profesionalitāte, morāle.

Vienas kvadras sociotipiem piemīt noteikts uzvedības modelis, pasaules skatījums un uztvere, līdzīgs vārdu krājums un apspriežamo tēmu klāsts, līdzīga humora izjūta un citas kopējas intereses, tai skaitā arī saderība seksā. Vienas kvadras pārstāvji lieliski saprot viens otru,  ko nevar teikt par saskarsmi starp atšķirīgām kvadrām. Kvadras ietvaros gan seksuālās rotaļas – valdzināšana, gan seksa tehniskie paņēmieni ir pieņemami un patīkami visiem četriem kvadras pārstāvjiem. Ja satiekas dažādu kvadru pārstāvji, viņiem viss ceļš no partnera valdzināšanas līdz orgasmam ir grūti izprotams un pieņemams. Te arī rodas dažādi stāsti sieviešu starpā par viņu piedzīvo gultā.

Socionika apstrīd sabiedrībā sen iesūnojošos priekšstatus par valdzināšanas māku un aktivitāti seksā. Valdzinātājs un uzsācējs rotaļā un seksā ir katras kvadras sensorais tips (viņam dominē 5 maņu orgāni – sajūtas), neatkarīgi no dzimuma. Ja pārī būs divi intuīti (dominē nojautas) – tad iniciators visdrīzāk būs ekstravertais intuīts. Ētiskie sociotipi orgasma laikā izrāda spēcīgas emocijas, pat skaļi bļaujot. Loģiskie uzvedās klusāk, īpaši sievietes kautrējas izrādīt aktivitāti seksā.

Kad laulība ir piedzīvojusi jau zināmu stāžu, jūtas pierimušas, hormonu darbība noplakusi, ir svarīgi, lai viens būtu sensors, otrs – intuīts. Sensors nepieļaus intīmām attiecībām apaugt ar vienaldzību, jo iekšēji sekss cilvēkam nepieciešams līdz nāvei. Taču divu intuītu ģimenē zemapziņā seksu vēlas abi, bet gaida no otra iniciatīvu, un abi dusmojas viens uz otru. Kurš to „uznesīs uz augšu”? Tādas attiecības apaug ar vienaldzību, un seko sānsoļi, vai šķiršanās.

Tas nenozīmē, ka sānsoļi nav iespējami pārī, kurā ir sensors un intuīts. Visbiežāk tas ir nesaderīgā tandēmā, kad partneri no atšķirīgām kvadrām viens otru pilnīgi nesaprot un neapmierina viens otru. Jo nav jau svarīga tikai tehniskā berzēšanās, pumpēšanās, svarīgi ir gūt orgasmu.

Bieži nesaderīgā pārī kaitinoša ir valdzināšana jeb tuvošanās miesiskiem kontaktiem. Protams, arī pati seksa izpildīšanas tehnika divu dažādu kvadru pārstāvju starpā ir visdrīzāk nepieņemama.

Mēs mēģināsim atsegt daudz maz objektīvi šīs patiesības, skaidrojot to ar tipa psihes funkciju izvietojumu.

Nevienam nav noslēpums, ka saskaņa ģimenē ir atkarīga no vairākiem faktoriem – protams, garīguma, kopējām interesēm, kopējām saimniecības lietām, bērniem utt. Bet katrs saprot, ka ļoti lielu lomu spēlē seksuālā saderība. Daudzas domstarpības ir iespējams atrisināt gultā, mierīgā gaisotnē, pieklusinātā gaismā, ja starp partneriem ir saderība seksuālajā jomā. Daudz kas tiek piedots, saprasts, mierīgi izskaidrots un ģimenes dzīve var turpināties. Taču, ja pēc nakts, kurā iztrūkst mīlestības un seksa, attiecības tiek skaidrotas lielā attālumā dzīvoklī vai pie virtuves galda, kad lido dakšiņas pa gaisu, tas skaidri liecina, ka ģimenei draud iziršana. Gultā nav apmierinājuma.

Kā daudzas lietas pasaulē iedalās 4 etapos, tā arī intīmais process iedalās 4 etapos:

1. partnera valdzināšana;
2. tuvošanās partnerim, pirmie miesiskie kontakti (skūpsti, glāsti, un viss pārējais, kas ietilpst procesā, lai partneri atvērtu seksam);
3. seksa tehniskais izpildījums;
4. noslēgums – orgasms un nomierināšanās pēc orgasma.

Atliek vēl piebilst, ka sociotipu (cilvēku) atvērtību, aktivitāti jeb drīzāk kopēju „sadarbību” seksa laikā ietekmē nacionālā, arī reliģiskā  piederība. Ja reliģija liedz sievietei izrādīt aktivitāti, (ko nosaka arhetips, kurš diktē etnosa parašas), tad viņa tāda arī būs. Ja ziemeļu tautu vēsums (tanī skaitā Baltijas reģions) iekšēji diktē neatbrīvotību, mazu aktivitāti, tad visdrīzāk tas attieksies uz mūsu reģiona vēsajām sievietēm. Nekādā gadījumā nevar salīdzināt karsto dienvidu tautu izturēšanos seksā (Spānijas, Brazīlijas un citas ar mūsu ziemeļnieciskām sievietēm). 


1.kvadra: Donkihots, Dimā, Igo, Robespjērs                
Valdzināšana ir neuzkrītoša, Dimā un Igo to prot izdarīt ļoti koķeti (neatkarīgi no dzimuma). Raksturīga ētisko tipu lielīšanās ar saviem partneriem, to statusu, taču partneru starpā nenovēro greizsirdību. Uzrunā tiek pielietoti diezgan salkani mīļvārdiņi, visbiežāk izdomāti (kaķīši, cālīši, zaķīši).

Miesiskais kontakts sākas ar maigiem pieskārieniem, ādas saskaršanos, partneri glāsta viens otru, it kā kūstot apskāvienos. Svarīgi piezīmēt – lai atmodinātu intuitīvos loģiskos Donkihotu un Robespjēru, sensorie ētiskie Dimā un Igo pielieto lielu izdomu, daudz glāstus ar rokām, kā arī visu ķermeni berzējot ap ķermeni. Igo ir emocionālāks, plosīgāks, rotaļīgāks līdz seksa uzsākšanai. Dimā parāda vairāk elastības, lokanības un izdomas.

Vienādo un spoguļa attiecības starp Donkihotu un Robespjēru ir skopa, neprasmīga, jūtu un emociju izrādīšana. Ja viņi ir vīrs un sieva (parasti viņi viens otru atrod darbā), viņu starpā nenotiek nekāda jūsmošana, līdz seksam nonāk lēni bieži vien tas ātri apdziest.

Savukārt starp Igo un Dimā notiek milzīga emociju izrādīšana, jūsmošana, kas rada seksā “pārkaršanu”. Rezultātā jūsmošana diezgan ātri pazūd, uzkrājas neizpratne, abpusēja neapmierinātība, un pamazām iezogas atsvešinātība. Skaidri saprotams, ka šajā kvadrā sekss vienādo un spoguļa attiecībās drupina laulības dzīvi. Tāpēc vēlamas ir tikai duālās un aktivācijas attiecības: Dimā ar Donkihotu vai Robespjēru, Igo ar Robespjēru vai Donkihotu.

 

2. kvadra: Hamlets, Maksims, Žukovs, Jeseņins           
Valdzināšana šajā kvadrā ir savstarpēji ciniska, mīļvārdi tikpat kā netiek lietoti, drīzāk partneris tiek nosaukts vulgārā vārdā (piemēram, Žukovs var nosaukt savu mīļoto sievieti par Skrandu vai Žurku). Jeseņina un Hamleta gaida cinismu (pat uzprasās uz to), Maksims un Žukovs to sniedz.

Maigi pieskārieni nav raksturīgi. Partneri viens uz otru iedarbojas ar stingriem apkampieniem, pliķināšanu, ņurcīšanu, saspiešanu, pat košanu.

Šīs kvadras sociotipi ir ļoti greizsirdīgi un partneri uzskata kā privātīpašumu. Lielīšanās ar bijušajiem partneriem šajā kvadrā nekādā gadījumā netiek pieļauta .

Līdzīgi kā pirmajā kvadrā, iniciatori seksā ir sensorie tipi. Maksima, īpaši Žukova tipu vīriešiem patīk partneri iegūt gandrīz vai ar varu, bez partneres sagatavošanas. Tiklīdz ienācis telpā, aizverot durvis, spējīgs nogāzt partneri uz grīdas. Tas ir nepieciešams Jeseņinai un Hamletai. Savukārt Žukova un Maksima tipa sievietes visu intīmo procesu vada ar pavēlēm (ātrāk, lēnāk…). Viņas maz interesē, vai partneris ir sasniedzis orgasmu, uzskata, ka par to partnerim jāparūpējas pašam.

Maksims no duālās Hamletas gaida vētrainas, dramatiskas emocijas, kuras viņa tam sniedz. Taču no savas aktivatores Jeseņinas viņš tādu dramatismu nesagaidīs. Savukārt Žukovs no savas duālās Jeseņinas gaida pilnīgu pakļaušanos un padevību, bet aktivācijas attiecībās sevi jākontrolē, lai neapvainotu seksā mazjūtīgo, dramatisko Hamleti, no kuras emocijām viņš var apjukt. Šajā kvadrā tiek pielietotas visdažādākās seksa pozas.

Līdzīgi kā pirmajā kvadrā, tā arī šeit spoguļa un vienādo attiecības ir smagas un nenoturīgas. Vissaderīgākās attiecības: duālās Hamlets un Maksims, Žukovs un Jeseņins, un aktivācijas attiecības – Hamlets un Žukovs, Jeseņins un Maksims.

 

3. kvadra : Napoleons, Balzaks, Draizers, Džeks           
Valdzināšana ir izsmalcināta, iejūtīga, lietā tiek likts acu kontakts – ar caururbojošu skatienu piesaistot partneri (Draizers, Napoleons). Partneris tiek uzrunāts, viņa vārdu mīkstināmā formā, bet ne vairāk. Loģiskie – Balzaks un Džeks – izvairās no mīļvārdu lietošanas.

Kā citās kvadrās, tā arī šeit iniciatīva ir sensoro – Napoleona un Draizera – rokās, kaut gan šeit ir atšķirības. Pārī Napoleons – Balzaks, iniciatīva ir Napoleona rokās (neatkarīgi no dzimuma), taču pārī Napoleons – Džeks iniciatīva ir Džeka rokās. Pārī Draizers – Džeks, iniciatīva ir Džeka rokās, turpretī pārī Draizers – Balzaks, iniciatīva ir Draizera rokās. Pārī Draizers – Džeks notiek bieža pozu maiņa.

Napoleonam glāsti nepieciešami pirms seksa, bet pēc orgasma viņš ātri atdziest un nomierinās. Draizerim nepieciešami glāsti gan pirms seksa, gan pēc orgasma nepieciešams, lai partneris viņu turpinātu glāstīt.

Spoguļa un vienādo attiecības starp Napoleonu un Draizeri (vai starp diviem Napoleoniem un Draizeriem) ir vilinošas un daudzsološas, jo diviem sensoriem ir saskaņa seksā. Viņi viens otru izjūt kā sevi. Taču ikdienas dzīve šīs attiecības ātri sadragā (jo divi ētiskie grūti sadzīvo).

Pārī Balzaks – Džeks ģimenes dzīve līdzinās darba attiecībām, kurās partnerus saista kopējs dzīvoklis, budžets, bērni un pienākumi pret bērniem. Sekss šeit pazūd jau ap 40 gadiem, un pāris turpina dzīvot kā divi radinieki. Ja vien turpina…

 

4. kvadra: Štirlics, Dostojevskis, Gabēns, Hakslijs          
Valdzināšana ir izsmalcināta, iejūtīga, bez uzbāzīgas rīcības un skatieniem. Seksuālo satuvināšanos sekmē garīgums. Seksuālā spēle līdzinās rotaļai, kuru pavada smiekli, joki un pat kutināšana. Partneri viens otro uzrunā mīļvārdā, bieži vien dzīvnieku (dūjiņa, susuriņš). Līdzīgi kā pirmajā kvadrā, ētiskie tipi – Dostojevskis un Hakslijs – mīl palielīties ar partneru skaitu (bet ne ar to statusu). Hakslija valdzināšana, aplidošana dažkārt rada mānīgu priekšstatu, vai viņām tā patiesi ir vajadzīga. Arī šajā kvadrā iniciatīva ir sensoro – Gabēna un Štirlica – rokās.

Šajā kvadrā partnera seksuālai atvēršanai dažkārt izmanto blakus faktorus, erotiskos stimulus – erotiskas filmas, literatūru, žurnālus.

Duālajā pārī Štirlics – Dostojevskis, lai seksam atvērtu biklo Dostojevska sievieti, Štirlics izrāda vairāk enerģijas un spēka, mazāk vārdiskos apliecinājumus. Aktivācijas pārī Štirlics – Hakslijs seksa intensitāte ir spraigāka.

Duālajā pārī Gabēns – Hakslijs, taupot enerģiju, Gabēns Hakslijas sagatavošanai izmanto daiļrunību. Haksliju tas atbrīvo, un viņa uz to raugās kā uz mākslu. Hakslija sieviete mīlas rotaļās raksturojas ar vijīgām, apkampjošām, kā kaķenes kustībām.

Ētisko tipu vīrieši šajā kvadrā seksu uzskata kā sava ķermeņa treniņu un viņiem regulāri nepieciešama partnere. Viņi uzskata, ka, lai nezaudētu fizisko formu, ķermenis vienmēr jātrenē. Tāpat novārtā nedrīkst atstāt „treniņus” seksā, jo citādāk var zaudēt seksualitāti.

Loģiskā tipa sievietes, īpaši Štirlica mūsu etnosa zonā izrāda pavisam maz aktivitātes (kopdarbības) seksā, ko nevar salīdzināt, piemēram ar Brazīlijas sievietēm.

 

Protams, cilvēki precas dažādi, savienojot dzīvi ar dažādu kvadru partneriem. Minētais stāsts varbūt noderēs gadījumos, kad jūs savu partneri neizprotiet gultā. Ir iespējams aprakstīt jebkura sociotipa kopā būšanu ar jebkuru no 16, bet tas jau ir cits stāsts.

Varbūt jums ir interesants stāsts vai iebildes? Gaidīsim komentārus, vēstules uz e-pastu socionikamik@inbox.lv. Vairāk par socioniku var izlasīt www.socionikaskola.lv

Dalīties.

Atstāt Ziņu