Bieži vien fen šui gudrības izmanto mājas iekārtošanā. Bet vai zināji, ka vari to pielietot arī veidojot uzņēmuma logotipu? Ir vairāki noteikumi, kurus būtu ieteicams ievērot.
Apļveida un izteiktu formu logotipi ir labvēlīgāki par tiem, kuriem ir asi stūri un leņķi, tādēļ, trīsstūri un zigzagi nebūtu ieteicami. Veiksmīgi uzņēmumi, kuru logotipos ir trīsstūris, ir izvietojuši stūrus tā, lai tie nebūtu vērsti pret uzņēmuma nosaukumu.
Dzīvnieku attēlošana uzņēmumu logotipos parasti simbolizē drosmi, spēku un enerģiju. Pūķis ir galvenais labvēlīgais simbols, un uzņēmumi, kas izmantojuši pūķi, parasti uzplaukst un attīstās. Logotipos var izmantot arī tīģeri un lauvu, bet tie nevarēs sacensties labvēlībā ar pūķi.
Rūpīgi apsveriet, vai izmantot abstraktus zīmējumus un formas, piemēram, kvadrātus, apļus un citas formas ar piecām, sešām vai astoņām šķautnēm. Tās var radīt īpaši negatīvas blakusnozīmes, tādēļ fen šui būs nelabvēlīgs.
Logotipam ir piemēroti arī ziedi, bet tie nekad nebūs tik efektīvi kā dzīvas būtnes. Plaukstošs pumpurs ir daudz labvēlīgāks, nekā pilnībā izplaucis zieds. Tāpat pavasara krāsas (zaļa) vienmēr ir labvēlīgākas par rudens krāsām (oranžo un brūno). Pavasara krāsas simbolizē uzņēmumu, kas attīstās, bet rudens krāsas – uzņēmumu, kas beigs savu darbību. Tādēļ arī saullēkta attēlojumu vienmēr vērtē augstāk nekā saulrieta ainavu.
Un kā domā tu? Vai uzņēmuma logotips nosaka arī uzņēmuma veiksmes un neveiksmes? Kāds, tavuprāt, ir labs logo?
Avots: Liliana Tū ‘Praktiskais fen šui’, 1999.gads. Zvaigzne ABC.
2 komentāru
Veidojot logotipus, esmu sakārusies ar dažādām prasībām logo veidošanā. Ņemot vērā gan astroloģisku skatījumu, gan publiskošanas laiku, gan izmantojot latvju zīmes (kas kļūst arvien populārāk), protams, arī simbolus un paša sajūtas. <br><br>Domāju, ka viss tas arī strādā tiem, kas tam tic, tikai ir jābūt samērīgām proporcijām pieturoties pie simbola vai krāsas un produkta/pakalpojuma atbilstības, citādi var iziet kā šeit redzamajiem logotipiem 🙂 : http://www.boredpanda.com/worst-logo-fails-ever/
Te ir ļoti interesants materiāls par to,kā gadu gaitā mainījušies pasaulē zināmu kompānij ulogo: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2172120/From-McDonalds-big-yellow-M-large-firm-featuring-Isaac-Newton-iconic-brands-changed-years.html<br>Piemēram, Makdonalds ēstuvei sākumā nemaz nebija tik slavenais dzeltenais burts utt. Interesanti pavērot!