Vārda dienu svin: Modris, Matīss, Mariss

Kā uzvarēt cīņā ar stresu? SPA Jūsu ķermenim un garam

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Mūsdienu dzīves ritms krietni atšķiras no ikdienas dažas desmitgades atpakaļ. Darbs, mājas, laiks ģimenei, jauni projekti… Šādā vāveres ritenī nav viegli apstāties un pajautāt sev, kā es jūtos. Kā uzvarēt šo stresu? Uzziniet, kādas SPA procedūras un dzīves stila izmaiņas var palīdzēt ķermenim un prātam atjaunoties pēc garas darba nedēļas!

Kādēļ ir svarīgi parūpēties par sevi?
Ir pierādīts, ka miega trūkums samazina smadzeņu kognitīvo funkciju, neļaujot tām pilnvērtīgi uztvert informāciju. Arī ilgstošs stress veicina aizmāršību, nervozitāti, negatīvu pasaules redzējumu un pat fiziskās veselības problēmas, piemēram, biežāku saaukstēšanos vai ēšanas traucējumus.

Par laimi ir vairāki, nebūt ne sarežģīti vai dārgi veidi, kā palīdzēt sev atjaunoties. Lai izvairītos no izdegšanas, vismaz reizi nedēļā veltiet laiku sev un ieviesiet savā rutīnā kādu no šiem vienkāršajiem ieteikumiem.

 Foto: Pixabay.com / PublicDomainPictures

10 padomi, kā veicināt fizisko un garīgo labsajūtu

1. Sakopiet apkārtējo vidi
Atgriežoties mājās pēc garas darba dienas, nav nekā nomācošāka par nekārtīgu mājokli. Lai apkārtne neizraisītu lieku stresu, nav nepieciešama liela piepūle, pietiek ar divām pamata lietām:

  • 1) izveidojiet ikdienas uzkopšanas ieradumu. Lai gan uzkopšana neizklausās pēc atpūtas, regulāri veltot 10 minūtes nelielai mājokļa piekārtošanai, ilgtermiņā Jūs izvairīsieties no haosa, kura sakopšana pēcāk aizņemtu pusi brīvās dienas;
  • 2) atbrīvojieties no krāmiem. Atbrīvošanās no liekajām mantām, kas raisa nepatīkamas asociācijas, vai apģērba, kas savu laiku ir nokalpojis, ne tikai radīs brīvāku atmosfēru mājoklī, bet arī sakārtos domas un veicinās emocionālo labsajūtu.

2. Rūpējieties par savu miegu
Miegs ir viens no stabilas nervu sistēmas stūrakmeņiem. Lai Jūsu miegs būtu veselīgs un nākamajā dienā netrūktu enerģijas:

  •  atvēliet miegam  pietiekami daudz laika –pētījumi rāda, ka cilvēkiem vecumā no 26 līdz 64 gadiem nepieciešamas vismaz 7 – 9 h miega. Statistiska liecina arī, ka sievietes tiecas miegā pavadīt apmēram 20 minūtes ilgāk nekā vīrieši;
  •  izvairieties no tehnoloģiju lietošanas gultā – planšetes, telefona vai datora ekrāna spožā gaisma vakaros sniedz smadzenēm viltus signālus, ka ir diennakts gaišais laiks, neļaujot nomierināties un noskaņoties uz gulēšanu;
  •  ieviesiet savu gulētiešanas rituālu – tas palīdzēs labāk iemigt. Izvēlieties sev piemērotākās vakara aktivitātes. Varbūt tā ir pašu vāktas piparmētru tējas tase pirms miega, varbūt sejas maska – neliels mājas SPA, kas palīdzēs no rīta izskatīties labāk.

3. Izbaudiet vienatni
Vismaz reizi nedēļā atļaujieties pabūt lieliskā kompānijā –  vienatnē, lai atjaunotu saikni ar sevi:

  •  uzvāriet tasīti karsta dzēriena – rudens un ziemas sezonai piestāvēs kakao;
  •  ieejiet smaržīgā burbuļvannā;
  •  aizdedziet aromātiskas sveces;
  •  atskaņojiet iemīļoto mūziku vai dabas skaņas, piemēram, lietavas, jūras šalkoņu vai putnu balsis.

Atļaujiet sev atpūsties un pat nedaudz paslinkot, nekur neskriet un būt mierā ar sevi tieši šeit un tagad.

4. Sviniet uzvaras
Lai spētu uz apkārt notiekošo raudzīties ar pozitīvu skatu, ir svarīgi novērtēt savus sasniegumus un būt par tiem pateicīgam. Mērķtiecīga pateicības praktizēšana ilgtermiņā spēj ne tikai palīdzēt cīņā ar ikdienas stresu, bet pat izmainīt domāšanu. Ikreiz, kad jūtat tuvojamies nomāktību, atgādiniet sev par visu labo, kas ir noticis un notiks Jūsu dzīvē.

5. Palutiniet sevi ar SPA procedūrām
Aromātiskas un relaksējošas SPA procedūras un masāžas ne tikai atjaunos Jūsu sejas un ķermeņa ādu, bet arī palīdzēs atslēgt domas no ikdienas pienākumiem. Uzdāviniet sev nedēļas nogali prom no visiem uztraukumiem.


Avots: Baltvilla.lv

Baltvilla SPA, kas atrodas viesnīcā skaistā Baltezera krastā, saviem klientiem piedāvā plašas atpūtas iespējas, piemēram, SPA masāžas:

  •  relaksējošo masāžu, kas samazinās trauksmes izjūtu un stresa negatīvās sekas;
  •  „garšīgo” šokolādes masāžu, kas palīdzēs vielmaiņai;
  •  karsto akmeņu masāžu, kas uzlabos limfas plūsmu;
  •  Champi – Ajūrvēdas masāžu galvai, lai noņemtu kakla saspringumu;
  •  Taizemes pēdu masāžu – allaž laimīgām pēdiņām, kā arī citas atjaunojošas masāžas.

Komplektā ar masāžu Jūsu ķermenis pratīs novērtēt arī SPA procedūras sejai un ķermenim, piemēram:

  •  SPA procedūru roku maigumam, lai tās allaž izskatītos koptas;
  •  ķermeņa pīlingus un ietīšanas procedūras, lai attīrītu un pabarotu ādu;
  •  franču kosmētikas pīlingus un masāžas sejai, kas ne tikai palīdzēs izvairīties no krunciņām, bet arī atslābinās;
  •  pretnovecošanās SPA procedūras sejai, izmantojot cilmes šūnas vai kaviāra ekstraktu.

 Foto: Pixabay.com / StockSnap

Ja vēlaties sevi īpaši palutināt, izvēlieties kādu no SPA rituāliem, kur iekļauts procedūru kopums enerģijas atjaunošanai vai aplūkojiet SPA piedāvājumu Diena Tev”. Tajā iekļauta gan nakšņošana viesnīcā Baltvilla ar brokastīm un vakariņām, gan sejas un ķermeņa masāža, kā arī grupu vingrošana, lai izkustinātu pēc darba nedēļas saspringto ķermeni.

Varbūt vēlaties doties brīvdienās kopā ar otro pusīti? Tādiem gadījumiem noderēs pāru SPA piedāvājums Brīvdienas divatā”– relaksējošas masāžas, gardas vakariņas un reibinošs vīns – Jūs esat to pelnījuši.

 Avots: Baltvilla.lv

6. Meditējiet
Meditācija ir labs veids, kā būt harmonijā ar sevi, turklāt tā neprasa nedz daudz laika, nedz finansiālo ieguldījumu. Atliek tikai sākt – lejupielādējiet savā telefonā kādu no meditācijas aplikācijām (piemēram, aplikāciju Calm, kas ir pieejama gan iOS, gan Android lietotājiem) vai piesakieties meditācijas kursiem.

7. Lasiet vairāk
Lasīšanas ir brīnišķīgs hobijs, turklāt ļoti piemērots brīžiem, kad nepieciešams „atslēgties” no ārpasaules. Ieviesiet rituālu – katru vakaru pirms došanās pie miera, izlasiet dažas lappuses iecienītā žanra romāna vai uzziņu literatūras.

Lasot, Jūs ne tikai papildināsiet savu vārdu krājumu, bet arī noliksiet malā dienas laikā sakrāto uztraukumu, ļaujot vaļu iztēlei.Laba grāmata uz Jūsu garu iedarbosies gluži kā laba SPA procedūra iedarbojas uz ķermeni – attīrīs no ikdienas sārņiem un dos spēkus jauniem piedzīvojumiem.

 Foto: Pixabay.com / Pexels

8. Pierakstiet savas domas un izjūtas dienasgrāmatā
Papīrs panes visu. Izrakstiet no sevis laukā visas dienas laikā sakrātās emocijas – gan pozitīvās, gan negatīvās – un sakārtojiet savas domas.

9. Atļaujieties iepirkšanās terapiju
Iepirkšanās terapija nedarbojas, kā ilgtermiņa psiholoģisku problēmu risinājums. Tomēr tā var būt patīkams atslodzes veids, kā aizpildīt brīvas stundas brīžos, kad gribas sevi palutināt. Iegādājieties, piemēram, greznu apakšveļas komplektu, sveces vai ziedus. Varbūt vajadzīga piezīmju burtnīca jaunajai dienasgrāmatai?

10. Atgriezieties pie dabas
Dabai piemīt neatkārtojama spēja atjaunot cilvēka garīgo un fizisko labsajūtu (pēcpusdiena tīrā priežu mežā arī būs sava veida SPA procedūra Jūsu sejas ādai), turklāt iespējas ir bezgalīgas:

  •  dodieties pastaigā – izvediet laukā savu četrkājaino draugu vai dodieties uz dzīvnieku patversmi satikt tās iemītniekus, piezvaniet tuvam cilvēkam, lai tas iepriecina Jūs ar savu kompāniju vai paņemiet līdzi interesantu audio grāmatu, ko paklausīties, staigājot;
  •  apciemojiet dzīvniekus – kopā ar bērniem apmeklējiet audzētavas, kur sastopami trusīši, poniji, lamas u.c. Tas noteikti raisīs pozitīvas emocijas;
  •  nodarbojieties ar skriešanu vai nūjošanu – lielisks veids, kā apvienot fiziskās aktivitātes ar atrašanos ārpus mājas.

Palutiniet savu ķermeni un prātu kaut reizi nedēļa. Tas palīdzēs „uzlādēt baterijas” un sagatavoties jauniem dzīves izaicinājumiem. Vairāk iedvesmas un informāciju par atjaunojošām SPA procedūrām meklējiet Baltvilla SPA interneta vietnē!


Apmaksāta publikācija

Dalīties.

Atstāt Ziņu