Vārda dienu svin: Baiba, Barbara, Barba

Iemācies redzēt savu ķermeni pozitīvi

Pinterest LinkedIn Tumblr +

ozitīvi redzēt savu ķermeni ir daudz svarīgāk, nekā tu domā. Šobrīd, kad televīzija un žurnālu vāki tā pievērš savu uzmanību, šķiet, ka nav nemaz tik viegli „vienkārši izskatīties labi”. Visapkārt ir kādas norādes, cik garai tev būtu jābūt, cik tev jāsver un kas tev jāvelk mugurā. Tā vietā, lai izvēlētos kādu no šīm norādēm, iemācies pozitīvi uzlūkot un redzēt savu ķermeni. Ķermeņa attēlojums ir veids, kā mēs redzam sevi. Ja tev ir negatīvs priekšstats par savu ķermeni tu, iespējams, to mēģini labot veidā, kas nav pats labākais vai veselīgākais.

Vislielākās problēmas – svars
Daudzas sievietes ( arī vīrieši ), īpaši pusaudži, uzskata, ka viņi ir resni un izmanto neveselīgu svara zaudēšanas praksi, kas patiesībā var darīt vairāk ļauna, nekā laba. Ēšanas traucējumi, piemēram, anoreksija ir tieši saistīta ar negatīvu ķermeņa tēlu, un pat ļoti tievas meitenes var uztvert sevi kā apaļīgu, ar lieko svaru un turpināt tievēt, tā bojājot savu veselību.
Ķermeņa tēls ir cieši saistīts ar pašcieņu. Pozitīva ķermeņa tēla ieraudzīšana pārvēršas labā sajūtā, lielākā uzticībā, un sevis mīlēšanā.

Tad, kad persona uzskata, ka viņa ķermenim ir trūkumi, viņš rada negatīvu ķermeņa tēlu. Tas liek šai personai ierobežot savu dzīvesveidu, dažkārt pat atsakoties no labām iespējām. Šie cilvēki var zaudēt pat darba iespējas, jo viņiem var trūkt pārliecības, lai dotos uz interviju, jo viņi uzskata, ka ir neglīti vai pārāk apaļi. Cilvēkam, kam ir negatīvs sava ķermeņa tēls, ir zema pašcieņa.

Problēma – redzam sevi neglītu
Vai sievietes ir kritiskākas pret savu ārieni? Jā! Sabiedrībā, kur sievietes ir pastāvīgi bombardētas ar attēliem par ideāliem sejas vaibstiem un svaru, ir lielāka iespējamība, ka attieksme pret savu ķermeni varētu būt negatīva. Kāda nesen veikta aptauja Anglijā liecina, ka vairāk nekā 80% no sievietēm, kas vecākas par 18 gadiem, bija neapmierinātas ar to, ko viņas redz spogulī. Un lielākā daļa pat neredz precīzu atspulgu. Un, mūsdienās arvien vairāk patiešām skaistas sievietes saskaras ar šo psiholoģisko problēmu – redzēt sevi neglītu.

Kā tas ietekmē cilvēka uzvedību?
Cilvēki, kuri redz sevi negatīvi, visticamāk, jūtas satraukti, neveikli, neērti, reizēm viņiem pat ir kauns par to, kā viņi izskatās. Tas ietekmē arī to, kā viņi uzvedas sabiedrībā. Viņi var justies neomulīgi lielākā kompānijā, īpaši, ja tajā ir kāds, ko viņi uzskata par pievilcīgāku, nekā sevi. Līdz ar to, tas negatīvi ietekmē personas sociālās attiecības un spēju sadraudzēties. Tas var novest pie izolācijas, depresijas, trauksmes, mazvērtības kompleksiem un, dažos gadījumos arī ēšanas traucējumiem, piemēram, anoreksijas un bulīmijas. Šie cilvēki var izmantot ļoti radikālus līdzekļus, lai sasniegtu savu ideālo svaru. Tas padara apsēstu ar savu svaru un ķermeni, tā neredzot visu citu, kas notiek dzīvē.

Ko darīt?
Tavs prāts kontrolē to, kā tu jūties.

– Pārstāj kritizēt savu ķermeni un sāc sevi uztver pareizi.

– Praktizē pozitīvu domāšanu, veselīgu ēšanu un tas viss atspoguļosies tavā ķermenī.
– Valkā drēbes, ar kurām esi apmierināta, un kas liek tev justies labi – strādāt ar savu ķermeni, nevis pret to.

– Neraizējies un neuztver visu, kas notiek apkārt, kā adresētu tev. Nosaki savus mērķus un standartus.

– Pa reizei atļaujies palutināt sevi. Aizej uz masāžu, atrodi laiku, lai nosnaustos, saritinies zem segas, kopā ar labu grāmatu, atrodi mierīgu vietu, kur atpūsties.

Dalīties.

Atstāt Ziņu