Vārda dienu svin: Austris

Sieviešu padomi, kā justies un izskatīties labi

Pinterest LinkedIn Tumblr +

ēs, protams, esam dzirdējušas daudz dažādus padomus, ko darīt, lai būtu labs garastāvoklis, lai mati augtu ātrāk vai lai vēders paliek plakans. Visticamāk, visas šīs lietas jau zinām no galvas…bet tik un tā vislabāk paliek atmiņā un ticēt gribas tieši tam, ko iesaka kāda cita, kas to izmēģinājusi uz savas ādas. Tieši tāpēc vērsāmies pie vairākām sievietēm, lai uzzinātu viņu labsajūtas formulu un ikdienas paradumus, kas ļauj viņām justies labi. Lasi, uzzini un, iespējams, kaut kas no tā noderēs arī tev!

Sejai
Ikrīta sasaldētie kumelīšu tējas ledus gabaliņi ne tikai palīdz pamosties, bet arī sejai kļūt mirdzošākai un maigākai.
No rītiem pamostos vienmēr aizpampusi un “nesvaiga”, jo esmu taukainas ādas īpašniece un mīlu gulēt zem segas. Tāpēc pamostosties, katru rītu norīvēju seju ar ledusgabaliņu (ledus gabaliņos saldēju dažādas dabīgās tējas-kumelīšu, kliņģerīšu, piparmētru, pavasarī bērzu sulas, vasarā zemeņu sulas utml.). Seja momentā paliek starojoša, svaiga, poras sašaurinās, tūska no acīm pazūd. Lieliski! Varu uzklāt savu ikdienas kremu un doties tālāk!
Ik pa laikam izmantoju, veikalos nopērkamās sejas maskas, kas ir iepakojumos vienai reizei. Man bieži apnīk, ja ilgi jālieto viens produkts. Tāpēc katru reizi varu nopirkt kādu citu masku. Ilgstošu efektu varbūt nemanu, bet pēc maskas sejas āda tiešām ir patīkama.

Ķermenim
Katru rītu (un vakaru, ja sanāk) eju aukstā dušā – ideālajā variantā piecas minūtes. Tas dod enerģiju visai dienai, palīdz pamosties, padara ādu tvirtu un palīdz sadedzināt kalorijas.
Kafijas biezumu skrubis: Man garšo kafija- malkoju vienu krūzīti dienā. Esmu atklājusi arī labu veidu, kā izmantot kafijas biezumus- ne vienmēr, bet dažreiz tos sakrāju un reizi nedēļā vai divās izmantoju dušā kā ķermeņa skrubi. Āda pēc šādas procedūras jūtas fantastiski, dušā ir brīnišķīgs aromāts, turklāt kafija palīdzot aizturēt celulīta veidošanos.
Mitrinu ādu: Tā kā mana āda ir drīzāk sausa, to nepieciešams regulāri mitrināt, citādi ātri vien rokas izskatās par 10 gadiem vecākas. Pēc katras roku mazgāšanas ieziežu roku krēmu, savukārt vakarā pēc dušas bagātīgi ieziežu roku krēmu arī uz elkoņiem un ceļgaliem, kas mēdz būt sausāki par pārējo ādu. Reizi nedēļā visu ķermeni iesmērēju ar eļļu (kaut kāda Stenders persiku kauliņu eļļa….)- uzklāju eļļu pēc dušas vēl uz mitra ķermeņa.

Miegam
Esmu iesākusi vakaros pirms miega dzert lavandas tēju. Palīdz labi iemigt, labi izgulēties. Man ļoti patīk gan garša, gan smarža.
Miegs – tā ir viena no būtiskākajām pamatlietām, lai es justos vesela, spirgta un darbīga. Ja kādu laiku esmu dzīvojusi miega trūkumā, tas vienmēr atspēlējas uz manu pašsajūtu un veselību, tādēļ cenšos saplānot savus darbus un diennakti tā, lai naktsmiegam veltītu 7- 8 stundas (protams, šobrīd tas ir ar nelieliem pārtraukumiem, jo pa nakti pāris reizes jāceļas augšā pabarot bērniņu).
Lai miegs būtu pilnvērtīgs, manā guļamistabā nav ne TV, ne datora, šajā istabā netiek pavadīta dienas aktīvākā daļa, tā ir istaba tikai gulēšanai un atpūtai. Pirms nakts guļamistabu izvēdinu, pārklāju gultu, uzbužinu spilvenus. Un tas strādā – līdzko ieeju istabā, mani uzreiz apņem miers. Fonā esam pasākuši likt ‘balto troksni’ – cikāžu sisināšanu (šādu ieteikumu izlasījām grāmatā par bērnu miegu) – neticami, bet tas lieliski strādā, gan attiecībā uz mani, gan vīru, gan arī meitiņu. Nav problēmu ar bezmiegu un arī izguļamies ļoti labi.

Matiem
Lai izaug gari mati – vienkārši retāk un bez vajadzības neeju pie friziera.
Mati jāmazgā ar šampūnu divas reizes, tad tie pēc mazgāšanas ir spīdīgāki.
Skaloju matus ar alu-mati iegūst foršu spīdumu, kuru man nav izdevies iegūt ne ar vienu šampūnu, balzamu vai masku. Runā, ka mati arī ātrāk augot, ja šo dara regulāri.

Fiziskas aktivitātes
Vakara skrējieni man palīdz gan uzturēt formu, gan izvēdināt galvu, gan arī ir kā lielisks veids, lai vakarā ātrāk iemigtu. Dievinu to sajūtu, kad pēc skrējiena iznāku no dušas, sasmērējusies ar greipfrūta ķermeņa krēmu,- ir mazliet nogurums, bet tajā pašā laikā ir tik labi.
Mans svara regulētājs ir dēls, kas liek pamatīgi izkustēties, līdz ar to, liekā svara problēmu nav.
Mans rituāls, lai nebūtu satraukuma par figūru un lieko svaru ir sporta kluba nodarbību apmeklēšana 3-4x nedēļā. Tas jau ir iestrādājies apziņā kā zobu tīrīšana. Es pat nepieļauju tādu iespēju, neaiziet uz sportu, lai vai cik aizņemta ar darbu un ģimeni es būtu. Esmu atradusi savas ideālās nodarbības, kas sagādā prieku dvēselei – joga, afro power dance, vispārējā spēka nodarbība un vēderpreses nodarbība 1h garumā. Un tā ir manas labsajūtas formula, kas neliek satraukties par kalorijām, svaru un peldkostīmu sezonu.
No fiziskām aktivitātēm palīdz peldēšana, pēc tās nekad nav nogurums, ir mundrums visam ķermenim un prātam.
Kaut 10-15minūtes no rīta ir jāpavingro, jāizstaipa kājas, rokas, muskuļi, lai tie spētu uzsākt dienu reizē līdz ar garastāvokli. Atklāti sakot, tas arī uzlabo omu! Un tad jau ašs dušas apmeklējums, brokastis un varam doties dzīvē!
Ja vien nav slinkums mēģinu aptuveni 40 minūtes griezt vingrošanas rinķi.
No rīta pastaipos-pajogoju (vingrojumi “Sveiciens Saulei”) un pēc tam pa taisno ūdenī, izpeldos ezerā vai jūrā, vienalga kāds ir laiks aiz loga. Tas dod enerģiju un burvīgas sajūtas gan ķermenim, gan sajūtu līmenī.
Ļaujos dejas ritmiem, kas izkustina katru ķermeņa šūnu un  dziesmu vibrācijām, kas sniedz labsajūtu nogurušajam ķermenim.

Ēdiens
Lai vakarā labi justos un nebūtu smaguma sajūta ejot gulēt, parasti ceņšos pēc 18:00 neēst.
Ēdiens ir svarīga lieta kas ietekmē ne tikai mūsu ķermeni, bet arī labsajūtu un to, kādus vitamīnus uzņemam. Es dodu priekšroku dārzeņiem, augļiem. Neēdu maizi un treknu gaļu. Saldumi neizpaliek, bet viss ir ar mēru. Tas laikam arī ir daļēji mans ēšanas noslēpums, kas palīdz justies labi un uzturēt sevi formā.
Labs rituāls ir no rīta tukšā dūšā, pusstundu pirms brokastīm, izdzert 1 glāzi – kanēļa un medus siltā dzēriena. Tas ļoti labi attīra organismu, izvada sliktās šlakvielas un sagatavo dienai. 1 tējk kanēli aplej ar verdošu ūdeni, kad nedaudz padzisis – pieliek 1tējk medus. Garšīgi!
Neapgalvoju,ka ēdam super veselīgi, taču cenšamies piedomāt līdzi, lai ēdiens būtu uzturvielām bagāts, vērtīgs un uzlādējošs. Man ir tāda neliela sistēma: svētdienās  pārlūkoju savus virtuves krājumus, ledusskapi, dodamies uz veikalu iepirkties un pārdomāju nākošās nedēļas ēdienkarti, pat uzmetu idejas, ko varētu gatavot, apsverot, lai katru dienu būtu kas citādāks, veselīgs, “dzīvs” un vērtīgs (lai veidotos tāda kā sabalansēta ēdienkārte). Šāda sistēma, starp citu, palīdz arī ieekonomēt laiku ēst gatavošanai, jo ja laikus jau ir izplānots, ko aptuveni gatavošu, tas man paņem mazāk laika, arī uz veikalu retāk nākas doties, vienīgi pēc kādiem svaigajiem produktiem.
Auzu pārslu putra ar dzērveņu ievārījumu, no rītiem. Spēks un enerģija tiešām ir jūtams! Un divi zaķi ar vienu šāvienu – veselīgi un gardi!
No rīta, pirms brokastīm dzeru ūdens glāzi ( un arī pēc tam, visas dienas garumā, to daru regulāri).

Savai labsajūtai
Kad jūtu, ka nāk virsū slikts noskaņojums, tā teikt melnie, tad dodos izmazgāt matus. Vienmēr palīdz. Pat nezinu kas nosakņojumam un matiem kopīgs, bet man ļoti palīdz tieši matu izmazgāšana. Vienmēr jūtos daudz labāk pēc šī rituāla un noskaņojums ir uzlabojies.
Veids kā aizdzīt slikto pašsajūtu, par kuru ir īpaši iepriecināts mans mazais dēls – ieslēgt ritmisku latino mūziku un nodoties silly dance (neadekvāta, smieklīga dejošana). Tas tā uzlabo noskaņojumu – Tu nododies neadekvātai nodarbei, smejies pats par sevi un izej ārpus rāmjiem. Profilaktiski veicu neadekvātas darbības, lai nejustos pārāk nopietna. Ik pa laikam vienkārši ir jāpārkāpj vispārpieņemtās pieklājības normas un jāatļaujāsi izskatīties un uzvesties traki, nepieklājīgi un bezkaunīgi! Nav forši būt nepieklājīgai pret konkrētu personu, cilvēku, bet nepieklājīgai pret sabiedrību – go for it! Dzīve nav jāuztver pārāk nopietni, jāmāk atslābt un pasmieties par sevi arī tad, kad esi pieklājīga vecuma strādājoša sieviete ar vīru un bērnu.
Svarīgs labsajūtas nosacījums man ir atpūta svaigā gaisā. Nedēļas nogalēs un brīvdienās lielākoties cenšamies pavadīt ārpus mājas, pie dabas – ja neizdodas aizbraukt uz laukiem, peldvietu vai mežu vai citur pabūt pie dabas, tad dodamies laukā vairāku kilometru garā pastaigā gar Daugavu.
Sev uzlaboju omu, ja pati sev ko uzdāvinu-jans apģērba gabals, auskari utt. Ja esmu par kaut ko noskumusi, vienmēr nopērku sev šokolādi, jo ticu ka tā palīdz justies priecīgāk un visas tās lietiņas ar laimes hormoniem strādā.
Pret katru cilvēku izturos tā kā viņš būtu pirmais, kuru esmu satikusi, neatkarīgi no tā vai kāds man ir sabojājis garastāvokli. Nākošo, kurš ar mani runās, es atkal uzrunāšu ar smaidu!
Iztīru savu maku no melnajiem santīmiem, var būt arī ‘5antīmnieki’, ‘10santīmnieki’, un iemetu to manā cūciņas krājkasītē, to daru, katru vakaru. Ja izņemu no maka tos dažus pārdesmit santīmus katru vakaru, tas neko īsti nemaina manā dzīvē, tomēr, ja pēc laika paceļu krājkasīti,tad jāsaka, ka tā jau sver teju 2kg. Un tā naudas summa,kura ir sakrājusies no šiem melnajiem santīmiem, jau var man būtiski palīdzēt nebaltā dienā.
Ja arī no rīta ļoti nāk miegs, pilnīgi noteikti novēlu sev “Jauku dienu” un pasmaidu… un tad diena pilnīgi noteikti ir izdevusies.
Pēc nogurdinošas dienas vienmēr labi noder pastaiga pa Mežaparku vai kādu citu dabas taku, saelpoties meža gaisu un izbaudīt to mieru, ko daba sniedz.

Dalīties.

Atstāt Ziņu