Vārda dienu svin: Daumants, Druvvaldis

Laikapstākļu varā: 3 lietas, uz kurām mūs mudina saulains laiks

Pinterest LinkedIn Tumblr +

ai arī tev šķiet, ka pēdējās saules pielietās dienas ir bijušas brīnišķīgi pozitīvas? Šķiet, nekļūdīsimies, ja teiksim, ka saule ir mūsu bezmaksas garastāvokļa uzlabotājs. 

Tā patiesi ir! Saule veicina nevien D vitamīna veidošanos organismā, bet palielina arī serotonīna rādītājus organismā. Tie ir neiromediatori, kas palīdz regulēt mūsu apetīti, miegu, atmiņu un arī garastāvokli. Austrāļu zinātnieki pirms vairāk kā desmit gadiem atklāja, ka ir tieša sakarība starp saulainu laiku un pozitīvu noskaņojumu. Tika arī noskaidrots, ka serotonīna līmenis ir zemāks ziemā, nekā vasarā, ar ko arī izskaidrojams tas, kāpēc vasarās esam smaidīgāki, gaisīgāki un priecīgāki.

Bet vai zināji, ka saulei jeb tās sniegtajam labajam garastāvoklim ir ietekme arī uz citām mūsu dzīves jomām un pat lēmumiem, kurus pieņemam? PsychologisyToday.com vēsta par trīs dažādiem pētījumiem, kas atklāj saulainu laikrapstākļu ietekmi uz to, kā mēs rīkojamies:

1. Saulainā laikā cilvēki kļūst izpalīdzīgāki.
Dažādi pētījumi ir atklājuši, ka tad, kad ārā spīd saule, cilvēki ir daudz gatavāki sniegt palīdzīgu roku. Piemēram, Francijā tika pētīts tas, kā saulains laiks ietekmē autovadītāju gatavību uzņemt automāšīnā stopētājus. Četri pētnieki izlikās par stopētājiem gan saulainās, gan apmākušās dienās. Kopumā tika analizēti 2864 stopēšanas mēģinājumi. Kas atklājās? Autovadītāji biežāk apstājās saulainās, nevis mākoņainās dienās. Ko secināja pētnieki? To, ka saulainais laiks mudina būt arī izpalīdzīgākiem.  
2. Saulainās dienās cilvēki ir atvērtāki romantikai.
Izskatās, ka teicienam „sirdī pavasaris” ir arī kāds zinātnisks pamats. To apliecina cits Francijā veikts pētījums. Tā ietvaros slepenais pētnieks pastaigas laikā uzrunāja sievietes ar nolūku iepazīties un iegūt viņu telefona numuru. Līdzīgi kā iepriekš, pētījums tika veikts gan saulainās, gan apmākušās dienās. Izrādījās, ka uzrunātās sievietes biežāk atklāja savu tālruņa numuru saulainās dienās.

3. Saulainās dienās cilvēki tērē vairāk naudas.
Pie šāda secinājuma liek nonākt kāds apjomīgs pētījums. Proti, pētījuma pirmajā posmā tika analizēti tējas vai ar tēju saistītu produktu pārdošanas rādītāji mazumtīrdzniecības veikalos. Pētnieku rīcībā bija sešu gadu dati par ikdienas pārdošanas rādītājiem un laika apstākļiem atbilstošajā laika periodā. Otrajā pētījuma posmā pētnieki respondentiem lika aizpildīt ikdienas anketas par to, kādā noskaņojumā viņi ir, cik daudz tējas un kafijas viņi iegādājas un izdzer, kā arī norādīja kopējos ikdienas izdevumus. Noslēdzošajā pētījuma posmā pētnieki, manipulējot ar mākslīgo saules apgaismojumu, mēģināja novērtēt renspondentu nokaņojumu un mērīja gatavību tērēt naudu par kādu no pieciem produktiem: zaļo tēju, sulu, sporta zāles abonementu, lidojuma biļeti, laikraksta abonementu. Iegūto datu analīze ļāva izdarīt secinājumus, ka saule ietekmē tēriņus. Jau atkal pētniekiem nācās secināt, ka saule uzlabo cilvēku noskaņojumu un mudina pirkt vairāk.

 

Dalīties.

Atstāt Ziņu