Vārda dienu svin: Gaidis, Didzis

darbs

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Cukurniedru sulīgais sīrups pārslīd pār lūpām kā pirmatnējais gardums, kas nekad vēl nav baudīts. Jūtos kā maza meitene, kad džudīte ar saviem stiprajiem zobiem atplēš niedres stumbeņa mizu, atsit pret akas malu un nolauž tieši vienu posmu baltkājainās baudīšanai. Nekad neesmu redzējusi tik baltus un stiprus zobus, kuri mani jo īpaši pārsteidz, kad manis tikko iepazītais apkārtnes līderis Patriks atkorķē sprita pudeli, kā nokožot kūkas gabalu. <br />
<br />
Pirmā īstā diena, kad mēs izbraucam laukā uz mūsu jauno darba vietu. Ritenis ir mūsu jaunais braucamais. Tas, kurš draugs, un tas, kurš mēdz arī pievilt. Valdas nekur tālāk par Kasamas pamatskolu netiek. Stumdams to atpakaļ pa smilšu bezceļiem un neprātīgām bedrēm, viņš atstāj mani divatā ar Patriku, kurš ved mani arvien dziļāk prom no pilsētas uz ciematu skolām. Pat mazākā vārdu apmaiņa ar balto ir nozīmīga, kur nu vēl pazīšanās un kopā būšana. Tieku vesta iepazīties ar Chishipatas ciema vecāko. Nekur nespruksi, pa pusei bembu, pa vārdam angliski iespraucinot, viņa ved mani, kā pati apgalvo 500 mājsaimniecību apkārtnē. Iedzīvotāju skaits gan paliek miglā tīts, tāds cipars nav pat aptuveni nosakāms. Milishani. Vino. Mulishani. Man sāk reibt galva no vārdu gūzmas un valodas sajaucas viena otrā. Visiem ir vēlme sasveicināties, paspiest roku un atzīmēties baltā cilvēka notikuma klātesamībā. Izstaigājot ciema galvenās teritorijas, viņa ņem mani pie rokas un ved rādīt savu tualeti, lai novērtētu viņas dārgumu. Apjukusi skatos uz betona būdu ar caurumu vidū, māju ar galvu un cildinu. Tālāk seko dušas- salmu aizslietņa un dzīvojamo māju izrādīšana. Apmierināta viņa var mūs laist vaļā, jābrauc īstajā uzdevumā ciema skolas sanitārā tīkla apsekošanā. Sirsnība. Skolotājas gatavojas septembra skolēnu uzņemšanai, esot jauna skola- 8 gadi. Skatos un paliek jocīgi. Divas klases atrodas iekštelpās kārtīgā celtnē, savukārt pārējās divas- nepabeigtā celtnē ar cauru salmu jumtu. Un pa vidu tam- divas mazas tualetes, ūdens tiek ņemts no ciema. Un tā nu viņi te māca, mainot skolēnu grupas, lai visas deviņas klases varētu mācīties. Es solos palīdzēt ar zināšanām, ko māku, labprāt atbraukt un pasniegt lekcijas, sagatavot sienu palīgmateriālus, vai jebko citu nepieciešamo. Liekas, ka esmu atradusi savu vietu, kur smelties un dot. <br />
<br />
Mūsu plāna ir blakus ciema skola, pa ceļam sastopot n-tos ciema komiteju un vēl nezin kādus pārstāvjus plus vēl citas apkaimes līdera teritorijas skola. Viss ir sadalīts apkaimēs. Katram apkaimes līderim ir kādas 5 skolas apsekošanai. Mūsu uzdevums ir sadarboties ar šiem apkaimes līderiem, caur viņiem iepazīties ar skolu, ciema pārstāvjiem un vietējām autoritātēm. Visbiežākais viņu uzdevums ir būt par tulku. Skolu kvalitāte atšķiras. Un, atvērts paliek jautājums, vai palīdzība vairāk vajadzīga nabadzīgākajām vai varošākajam. Pēdējā skola pārsteidz. Neskatoties uz iekštelpās atrodamajām tualetēm ar klozetpodiem un īstām izlietnēm, pārstāvis norāda, ka ar to vien nepietiekot. Vajadzīgas vismaz piecas PIT tualetes. Neskatoties uz manu piezīmi, ka citās skolās ir divas tualetes, kurām nepieciešama steidzama būvniecība, pārstāvis paliek pie sava. <br />

Dalīties.

Atstāt Ziņu