Vārda dienu svin: Lilita, Irita, Ita

Biznesa dāvanas Ziemassvētkos – murgs vai prieks pašām?

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ziemassvētki – laiks, kad pārdomājam gada notikumus, gribam salikti pēdējos punktiņus un “i”, apsveikt sev tuvos un mīļos. Un, kad sākam domāt par apsveikumiem un dāvanām, tad tikai sākās visa jautrība un zināma pirmssvētku panika. Savā prātā domājam – jānosūta apsveikumi radiem, jānopērk dāvanas bērniem, vīram, vecākiem… un tad vēl visam pa vidu jādomā par darba kolēģu un sadarbības partneru apsveikšanu. 

Kam, ko, kā? Sūtīt elektronisko kartiņu e-pastā vai labāk pa pastu? Ko lai uzdāvina šefam? Un tad vēl šefs lika parūpēties par sadarbības partneriem… un tad atkal domās aizklīstam līdz mājniekiem. Un tas prasa tik daudz laika, enerģijas, ka vienā momentā apjūkam un šķiet, ka būsim laimīgas, kad no šī virpuļa sveikā izkusimies.

Jā, taisnība – apsveikumi, dāvanas un gatavošanās Ziemassvētkiem patiešām prasa mūsu laiku, izdomu un enreģiju. Katru gadu vēlamies, ko intersantāku, foršāku un oriģinālāku kā iepriekšējā gadā. Un bieži vien jūtamies kā Ziemassvētku vecīša rūķi, kas saiņo jau 50 korporatīvo dāvanu un sūta 250 kartiņu. Tas kļūst kā rutīna un gribās pēc iespējas ātrāk visu izdarīt, lai no biroja apsveikumiem varētu pievērsties kam svarīgākam – mūsu pašu ģimenes sveikšanai un iepriecināšanai.

Šoreiz vairāk par to – kā apsveikt briojā un veidot korporatīvās dāvanas un apsveikumus.

1) jātiek galā ar jautājumu – sūtīt kartiņu pa pastu, e-kartiņu vai tomēr dāvanu? Sākšu ar apsveikumiem.
Mēs visi katru gadu saņemam diezgan bezpersoniskus apsveikumus e-pastā no aprdošinātājiem, bankām, iemīļotajiem veikaliem, utt. No vienas puses, protams, patīkami, no otras puses, tieši pēc apsveikuma saņemšanas mēs aizmirstam ka tāds vispār ir bijis. Bet ir taču bijusi vesela brigāde darbinieku uzņēmumā, kas strādājuši un domājuši, kā apsveikt klientu masas. Vai klienti to novērtē? Ticiet man – lielākā daļa nenovērtē gan.

Bet, ko ar to visu vēlējos teikt?  Masu apsveikumi ir masu apsveikumi. Dziļu radošu dzirksti jau nav iespējams gaidīt, un īpaši personisku apsveikumu vēl ne tik. Tā tas vienkārši ir.  

Bet ir korporatīvie apsveikumi, kuros šo radošumu un personisko attieksmi gan iespējams pievienot. Tā teikt apsveikumi ar pievienoto vērtību. Ja nu esam iekļuvušas marketinga departamentā, PR departamentā, personāla daļā vai esam sekretāres, kurām vienmēr uzliek pildīt šo pienākumu, tad viss ir mūsu rokās, kā to padarīt jaukāku, sirsnīgāku un saņēmējam tīkamāku. Kā to izdarīt? Jāiejūtās saņēmēja lomā un jāpadomā, vai es kā klients vai sadarbības partneris gribētu saņetm šādu apsveikumu? Vai man kartiņa ar eglīti, dzejolīti par svecītēm un sniedziņu, formāliem laimes vēlējumiem un direktora parakstu gribētos saņemt? Vai tomēr labprātāk gribētos zināt, ka šī gada sadarbība ir bijusi nozīmīga abām pusēm, ka esam vērtīgi sadarbības partneri un būsi vērtīgi arī nākotnē? 

Jā, tieši tā arī ir – otrais variants būtu tas, ko vēlētos saņemt mēs. Un jo īpaši laikmetā, kad virtuālā komunikācija ir tik izplatīta, savukārt emocijas, pozitīvismu un cilvēcisko saskarsmi esam nedaudz atstājuši novārtā. Video apsveikums ar kolektīva iedziedātu dziesmu un vēl veselīgu humora devu piedevām būs krietni vien patīkamākas un sirsnīgāks, kā kārtējais dzjolis par gadskārtu un pīrādziņiem. Jāļuj vaļa fantāzijai. Strikti noteiktais apsveikumu standarts biznesa vidē ir izgājis no modes. Tehnoloģijas mums ļauj izpausties, kļūt radošākiem un radīt pašiem savus oriģinālos apsveikumus.

2) dāvanas – dāvināt vai nedāvināt, un ja jā, tad ko? Cik lielu summu tām veltīt? Kad pasniegt un kā pasniegt?

Dāvanas var pasniegt gan personīgi, gan nogādāt ar kurjerpasta palīdzību. Kāds tulīt teiks – bet cik gan tas maksā, tas taču ir dārgi! Jā un nē, kā uz to paskatās. Ja mums ir svarīga ilgtspējīga sadarbība, tad visa pamatā ir cilvēki un labās attiecības starp cilvēkiem. Tā ir korporatīvā kultūra. Attiecības par naudu nopirkt nevar, bet ar finansiālu ieguldījumu ir iespējams parādīt savu attieksmi un sagādāt prieku. Ilgtermiņā tas viennozīmīgi atmaksāsties.

Dāvināt vai nedāvināt uzņēmuma prezentmateriālus? Un šeit jau atkal jāpadomā pas saņēmēju, saņēmēja amatu un izjūtām saņemot. Ko parasti dāvina: pildspalviņas, krūzītes, piparkūkas, lakatiņus, pārtikas ražotāji mēdz dāvāt savu produkciju, utt. Principā jā – prezentmateriālus dāvināt var un tas ir labs veids kā par sevi atgādināt. Bet arī šeit ir jābūt zināmai devai radošuma un izdomas. Un ļoti svarīgi – tikai labas  kvalitātes dāvanas. Lētie zīmulīši, plastmasas fleškas un apdrukātās piezīmju lapiņas nav dāvana. Tās ir ikdienā lietojamas biroja preces. Savukārt, stilīga un labas kvalitātes termokrūze, zīda lakats vai piemēram, kosmētikas ražotāju produkcija vienmēr iepriecinās saņēmēju. Bieži vien dāvanas sievietēm un vīriešim jākomplektē atšķirīgas, vairāk atbilstošas praktiskajam pielietojumam. Un kas vēl ļoti svarīgi – visvērtīgākā dāvana prastā iepakojumā un krustu – šķērsu nolīmēta ar skoču sagādās mazāk prieka, kā gaumīgi un eleganti iesaiņoti saldumi vai kāds nieciņš ar skaistu vēlējumu.

Dāvināšana var sagādāt milzīgu prieku pašam dāvinātājam. Bet tikai tad, ja ar to ir izdevies sagādāt pozitīvas emocijas saņēmējam.

Dalīties.

Atstāt Ziņu