Vārda dienu svin: Modris, Matīss, Mariss

Dormeo vs

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kā top uzņēmuma logo jeb ..kam tas viss ir vajadzīgs?
Var rasties priekšstats, ka logo ir indivīda nosapņots vai atrasts “hahaha” smieklīgs attēls miljons.com vai fonts, uz labu laimi izvēlēts, izbraucot cauri fontu grāmatai 🙂

Aina K. no Pļavniekiem man reiz jautāja: “Nu kā tāds mazs zīmējums, var maksāt tikpat cik mans smalkais Dormeo matracis!? (2x2cm vs 80x190cm). Kvadrātcentimetros labāk nemaz nepārrēķināt 🙂
Bet, tad, no otras puses, ja nekļūdos, laulības šķiršanai valsts nodeva ir tādā pašā summā un to labumu nu nekādīgi nevar aptaustīt vai saskatīt 🙂

Nu, vispār, tas ir tāds visai nopietns darbs. Un šim darbam plusojas klāt zināšanas, studijas, talants, pieredze, dators, programmas, elektrība (man nupat pieskrūvēja jauno skaitītāju) un izdzertā KAFIJA breinstorminga laikā 🙂 Tātad:

1. Tiek veikta intervija – uzklausītas klienta vēlmes, sajūtas, vajadzības, nolūki, apzinām mērķauditoriju, uzņēmuma stilu (atturīgs, ģimenisks, smalks utt).

2. Tad notiek breinstormings (smadzenes iet pa gaisu, emocijas kūsā, kafijas krūzes tukšojas vien pēc otras), kura gaitā izkristalizējas objekti, idejas, fontu tipi, sajūtas, vārdi (reizēm uzņēmumam vēl nemaz nav “skatuves vārda” )

3. Tiek veikta konkurentu izpēte (būū, mēs jūs vērojam), lai, piemēram, nesanāk šmuce ar kādu “unikālu” ideju, kas, izrādās, jau kaut kur figurē.

4. Tad top pirmās skices. Klients izsaka sajūtas un komentārus. Izvēlamies virzienu, kurā darbojamies padziļināti.

5. Skices tiek slīpētas, spēlējamies ar toņiem, krāsu izvēli, fontu izvēli, teksta izvietojumu.

6. Kopīgiem spēkiem tiek veikta galējā izvēle.

7. Fails tiek sagatavots tālākai izmantošanai vektoru formātā (apdrukā kaut mēnesi), ja ir vēlēšanās, veidota stilu grāmata. Fails tiek atdots digitālā vai CD formātā tā saimniekam.

————-

Logo ir jābūt skaidri saredzamam arī mazam uz vizītkartes, melnbaltā versijā (fax), web vajadzībām atbilstošam, nepārprotamam utt.

Logo ir uzņēmuma seja, tūkstošiem cilvēku to redz un katram rodas savs viedoklis par tās nēsātāju.

! Šeit ir daži ģeniāli piemēri, kā var noiet greizi ar logo izveidi “mājas apstākļos” http://www.artistmike.com/Bad-Logos/BadLogos.html . Te gan lielākoties ir seksuāla rakstura kļūmes, bet iedomājieties, kāda skāde tā ir uzņēmumam! 🙂

Katram dizainerim, protams, šis process ir nedaudz savādāks, bet svarīgākais jau, lai nokļūtu līdz rezultātam, kas silda sirdi un parāda uzņēmuma “īsto seju” 🙂

Dalīties.

2 komentāru

Atstāt Ziņu