Vārda dienu svin: Grieta, Strauta, Rebeka

Smiešanās ir vislabākās zāles

Pinterest LinkedIn Tumblr +

umors ir kā infekcija, protams, pozitīva infekcija. Patiesi un sulīgi smiekli ir lipīgāki kā klepus vai iesnas un tos pārņemt ir ļoti vienkārši.
Smejoties ķermenis piepildās ar laimes hormonu. Smiekli arī ietekmē tavu fizisko veselību – parādās enerģija, mazinās stress un uzlabojās garastāvoklis. Un, kas svarīgi, smiešanās vieno un satuvina cilvēkus.

Smiekli ir spēcīgas zāles prātam un ķermenim
Ja tev ir humora izjūta, tas vien jau nozīmē, ka varēsi atrisināt ļoti daudzas lietas bez mazākajām raizēm.
Smiekli ir spēcīgs stresa, konfliktu un sāpju pretlīdzeklis. Lai atgrieztu tavu prātu un ķermeņi atpakaļ līdzsvarā, nekas cits, kā smiešanās, neiedarbojas ātrāk. Humors atvieglo tavu ikdienu, iedvesmo un satuvina ar apkārtējiem.

Smiekli ir labi tavai veselībai
Smiekli atslābina ķermeni.
Kārtīga un patiesa izsmiešanās mazina fizisko spriedzi un stresu, atvieglojot tavu muskuļu stāvokli pēc tam vēl uz aptuveni 45 minūtēm.

Smiekli uzlabo imūno sistēmu.
Smiekli samazina stresa hormonu līmeni un palielina imūnās šūnas un infekciju apkarošanas antivielas, tādējādi uzlabojot tavu izturību pret slimībām.

• Smiekli izraisa endorfīna (laimes hormona) izdalīšanos.
Endorfīns veicina vispārēju labsajūtu un var pat īslaicīgi atvieglot sāpes.

• Smiekli pasargā sirdi.
Smiekli uzlabo asinsvadu funkciju un palielina asins plūsmu, kas var pasargāt tevi pret sirdslēkmi un citām sirds un asinsvadu problēmām.

Kā tevi ietekmē smiekli?

Fiziskā veselība:

• Paaugstina imunitāti
• Samazina stresa hormonus
• Samazina sāpes
• Atbrīvo muskuļus
• Novērš sirds slimības

Garīgā veselība:
• Piešķir prieku un pozitīvu skatu uz dzīvi
• Atbrīvo no trauksmes un baiļu sajūtas
• Samazina stresu
• Uzlabo garastāvokli

 Sociālā nozīme:
• Stiprina attiecības
• Piesaista tev apkārtējos
• Uzlabo komandas darbu
• Palīdz mazināt konfliktu
• Veicina grupas saliedēšanos

Saikne starp smiekliem, garīgo veselību un tavu pašsajūtu

• Smiekli izmaina tavas emocijas.
Tu nevari justies nemierīga, dusmīga vai bēdīga, kad tu smejies. Tas ir tieši tik vienkārši – jo vairāk tu smaidīsi un smiesies, jo labāk tu jutīsies. Tev vienkārši nebūs laika, kad bēdāties.

• Smiekli palīdz atpūsties un atjaunot enerģiju.
Smiešanās mazina stresu un palielina enerģiju, kas ļauj tev labāk koncentrēties uz darbiem un paveikt daudz vairāk. Kad jūti, ka pārāk ilgi esi nomākta, vai nespēj koncentrēties, lai izdarītu kādu darbu, neliedz sev mirkli atpūtas. Novērs domas uz ko pozitīvu – satiecies ar draugiem, vai paskaties internetā ko smieklīgu. Jau pēc mirkļa tu jutīsies labāk  un varēsi turpināt darbu.

• Humors rada gaišāku skatu uz lietām.
Humora izjūta un smiešanās ļauj ieraudzīt dažādas situācijas vieglākas un mazāk bīstamas. Tas rada izjūtu, ka viss ir atrisināms.

Lai tavā ikdienā būtu vairāk iemeslu smieties, tev vienkārši jāievieš tajā lietas un darbības, kas var radīt iespēju pasmieties. Varbūt kāda no šīm noderēs arī tev:

• Skaties komēdijas un humora šovus;

• Lasi humora grāmatas un interneta lapas;

• Pavadi laiku kopā ar jautriem cilvēkiem;

• Dalies un uzklausi aizraujošus stāstus;.

• Izklaidējies – rīko viesības ar spēlēm;

• Iegādājies mājdzīvnieku;

• Pavadi pēc iespējas vairāk laika kopā ar bērniem;

• Nebaidies ik pa laikam atļauties būt vai izskatīties muļķīgi.

Ievies vairāk humora un smieklu savā dzīvē

Smiekli ir dabiska daļa no tavas dzīves. Zīdaiņi sāk smaidīt pirmajās dzīves nedēļās. Pat ja tu bērnībā neesi bijusi no tiem, kas daudz smejas, tu vari iemācīties pasmieties jebkurā dzīves posmā.

Attīsti savu humora izjūtu: Neuztver visu tik nopietni
Viena būtiska iezīme, kas palīdz mums biežāk smieties, ir spēja sevi neuztvert pārāk nopietni. Protams, dzīvē ir notikumi, kur smiekliem nav vietas, tomēr lielākā daļa dzīves situāciju nav tā vērtas, lai mēs tās uztvertu pilnā nopietnībā. Tev vienmēr ir iespēja – skumt vai priecāties! Kāpēc, lai neizvēlētos to, kas liek pasmaidīt?

Veidi, kā palīdzēt sev dzīvi redzēt gaišākās krāsās:
Pasmejies par sevi.
Ja esi piedzīvojusi kādu neveiklu situāciju, padalies tajā ar citiem un pasmejies par to.

• Mēģini pasmieties par situācijām, nevis žēlojies par tām.
Centies ieviest humoru arī it kā sliktā situācijā un tu iepazīsi ironiju. Tas palīdzēs uzlabot tavu garastāvokli, kad esi pavisam sliktā noskaņojumā.

• Nodrošini sevi ar kādiem atgādinājumiem, kas liek uztver dzīvi vieglāk.
Turi sev darba vietā vai auto kādu smieklīgu nieciņu. Vai, varbūt uzliec uz sava datora ekrāna smieklīgu foto, kas liek tev smieties. Ierāmē un noliec sev tuvumā kādu foto, kurā esi kopā ar ģimeni vai draugiem kādā jautrā un smieklīgā brīdī.

Domā par sevi.
Daudzas lietas dzīvē ir ārpus tavas kontroles, īpaši citu cilvēku uzvedība. Lai gan tu varētu par to domāt, ilgtermiņā tas ir nereāli, neproduktīvi un neveselīgi. Pirmām kārtam tev ir jādomā par to kā jūties un uzvedies tu pati. Ja mēs katrs tiešām domātu par sevi, viss būtu kārtībā.

• Kontrolē stresu.
 Stress ir galvenais šķērslis, kas kavē humoru un smieklus. Stress ir pietiekami spēcīga izpausme, kas var ietekmēt tavu pašsajūtu, tomēr tas ne vienmēr atbilst reālajai situācijai. Pirms sāc par ko uztraukties, padomā – vai ir tā vērts?

• Pievērs uzmanību bērniem un dari kā viņi.
Bērni ir eksperti šajā jomā un māk dzīvi uztver vieglāk un pasmieties par to.

🙂

Dalīties.

Atstāt Ziņu