Vārda dienu svin: Brencis, Audris, Inuta

Pasteidzini vielmaiņu.

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Droši vien arī starp Taviem paziņām atradīsies kāds „caurbira”, kurš visu ēd „kalniem”, nemaz nevingro, bet ir tievs kā „skals”. Par šiem cilvēkiem mēdz teikt, ka tiem ir ļoti laba vielmaiņa (metabolisms). Ir ļoti daudz cilvēku, kas daudz dotu lai iegūtu šādu vielmaiņu. Jo labāka vielmaiņa, jo īsāks laiks būs nepieciešams lai iegūtu kāroto figūru. Tāpēc jaunībā mums pietika tikai ar pāris ballītēm nedēļas nogalē lai pazustu šokolādes puncis, bet kļūstot vecākām diemžēl kopā ar vēlmi ballēties pazūd arī lieliskā vielmaiņa.

Ir vairāki faktori, kas ietekmē vielmaiņu, piemēram: muskuļu audu kopums, maltīšu biežums, ģenētika, stress, izvēlētā ēdiena un dzērienu atbilstība, aktivitātes.

Taču labā ziņa ir tā, ka mēs savu vielmaiņu jebkurā vecumā varam pasteidzināt:

1 . Vingrini muskuļus.

Tas ir tikai dabiski, ka vielmaiņa samazinās līdz ar vecumu, bet paaugstināt vielmaiņas ātrumu var palielinot ķermeņa lieso masu. Muskuļi ir labākais palīgs liekā svara zaudēšanas procesā, jo to veidošanās laikā ķermenī notiek visātrākais vielmaiņas process. Tāpēc vismaz divas reizes nedēļā ir nepieciešami treniņi, kas iedarbojas tieši uz muskuļiem, tie var būt pašas ķermeņa pretestības izmantošana, jebkādu smagumu vai trenažieru izmantošana. Pats labākais no šādiem spēka treniņiem ir tas, ka vielmaiņa savu ātrumu nezaudēs vēl 2-3 stundas pēc pretestības treniņa, neatkarīgi no tā ko darīsiet.

2 . Ēd brokastis.

Daudzi cilvēki ignorē faktu, ka brokastis ir vissvarīgākā dienas maltīte. Pārsteidzoši, bet pētījumi ir pierādījuši, ka tie cilvēki, kas brokastis ēd pirmajā stundā kopš pamošanās ir slaidāki par tiem, kas brokasto pēc divām stundām. Vielmaiņu var ievērojami paātrināt arī tad, ja brokastis norit katru dienu vienā un tajā pašā laikā, arī brīvdienās.

3 . Izvairies no cukuru saturošiem produktiem.

Cukurs organismam ļauj saglabāt taukus. Izvēlies tādus pārtikas produktus, kas palīdz uzturēt vienādu cukura līmeni asinīs. Neļauj cukura līmenim asinīs samazināties zem normas, jo liela fiziska slodze un drastiska diēta drīzāk apturēs vielmaiņu. Regulāras, veselīgas, sabalansētas maltītes ik pēc 2-3 stundām (mazām porcijām) kopā ar Tev piemērotu fitnesa slodzi ir labākais veids, ka likt vielmaiņai strādāt nepārtraukti.

4 . Ēd pikantus pārtikas produktus.

Stipras garšvielas, ēdieni ar asumiņu, dienvidnieku virtuve var paātrināt vielmaiņu. Pats labākais garšvielu lietošanā ir tas, ka nebūs vajadzības izmantot sāli.

5 . Labs miegs.

Kvalitatīvs, labs miegs ir cieši saistīts ar visa organisma spēju atjaunoties atpūtas laikā, lai nomodā tam pietiktu spēka un enerģijas darbināt mūsu vielmaiņu ar pilnu jaudu.

6 . Palielini ūdens patēriņu.

Lielākā daļa ķermeņa funkciju ir tieši saistītas ar ūdeni. Cilvēka ķermenis sastāv no 70% ūdens, tāpēc 50% ūdens sievietēm un 60% ūdens daudzuma ķermenī vīriešiem ir pieņemts uzskatīt par normu. Zem šiem skaitļiem ķermenis sāk izjust zināmu stresu ko rada nepietiekams ūdens daudzums un stress kā zināms palēnina vielmaiņu.

7 . Ēd mazākām porcijām .

Ir ieteicams patērēt 4 līdz 6 mazas maltītes, kas ir jau iepriekš saplānotas ik pēc 2-3 stundām. Maltīte nav tikai šķīvis ar ēdienu, tā ir arī viens cepums, ābols, sauja riekstu u.c. Tāpēc nav grūti atrast iespēju arī darba laikā iemest „mutē” ko ēdamu, ja zini, ka tas ir nepieciešams Tavai lieliskai vielmaiņai.

8 . Neizlaid ēdienreizes .

Cilvēki mēdz izlaist ēdienreizes, lai zaudēt svaru, kas ir liela kļūda, jo tas palēnina vielmaiņu .

9 . Plāno maltītes detalizēti .

Vienmēr sagatavo pareizo pārtikas daudzumu, kas tiks patērēts plānotajā laikā. Bez saplānotas ēdienkartes vismaz tuvākajām divām dienām būs grūti, jo spontāna izvēle ne vienmēr ir labākais palīgs ja kurkst vēders.

9 . Nost ar stresu !

Stress, vai tas būtu fizisks vai emocionāls, izraisa stresa hormona- kortizola pārprodukciju, kas kopā ar vēlmi pēc našķiem un ogļhidrātiem bagātas virtuves samazina arī vielmaiņas ātrumu.

10 . Dzer zaļo tēju.

To var izmantot kā aizstājēju kafijai. Tējai ir spēja stimulēt vielmaiņu un atšķirībā no kafijas tai nav nevēlamas blakusparādības.

Visu 10 nosaukto punktu kopējais vielmaiņas ātruma virzītājspēks ir tas, ka jebkurš no punktiem ir jāveic ar augšupejošu tendenci, tas nozīmē, ka vingrojot jācenšas katru reizi paveikt mazliet vairāk (vingrot ātrāk, izmantot lielāku pretestību, palielināt atkārtojumu skaitu). Ēšanā pamazām jāsamazina porcijas lielums, pamazām jāpalielina ūdens patēriņš, pamazām jāiemācās vispār nestresot un tikai plānošanu kā tādu varēsi atmest, jo vienā dienā sapratīsi, ka organisms pats jau iemācījies pateikt kad, cik un ko viņam vajag.

Līdz 29. martam „Slaidā Starta mēnesis” Vivido Gym. Ūdens % un citi ķermeņa masas mērījumi tikai 2 EUR.

! Lūgums iepriekš pierakstīties 67575735, 26622017, vivido@vivido.lv, www.vivido.lv

Dalīties.

Atstāt Ziņu