Vārda dienu svin: Līksma, Bārbala

Kā pagūt padarīt visus darbus?

Pinterest LinkedIn Tumblr +

ums visiem ir kādi darbi, kas jāizdara noteiktos termiņos. Iespējams, ir lietas, ko vienkārši nevari izdarīt vienā vai pāris dienās. Pārslodze var radīt stresu un tā dēļ noteikti nedrīkst darīt pāri savai veselībai. Lūk, kas tev būtu jāievēro, lai pagūtu visu izdarīt laikā.

 

Vispirms grūtāko
Vispirms padari grūtākos un laikietilpīgākos darbos. Vienkāršākus uzdevumus, kam nav nepieciešams daudz laika un uzmanības, vari atstāt uz dienas beigām. Ja tu vari deleģēt kādus darbus, tad ļauj citiem cilvēkiem darīt to, ko viņi prot vislabāk. Sev atstāj uzdevumus, kur tiešām nepieciešama tava uzmanība. Tomēr, pārliecinies, ka tu visu laiku uzraugi un zini, ko dara arī pārējie.

Nedari visu reizē
Darot darbus, nepieciešama kāda sistēma. Viena no tām ir iepriekš minētais, ka jāsāk ar grūtākajiem darbiem. Vēl viens risinājums tam, lai darbotos produktīvāk ir secīga darbu darīšana. Tas nozīmē, ka nevajag darīt visu uzreiz. Tas var novest pie tā, ka darba dienas beigās atskārsi, ka līdz galam neesi paveikusi nevienu uzdevumu un viss palicis puspabeigts. Ja iesāc kādu darbu, pārējos noliec malā. Pabeigsi vienu, ķersies pie nākamā. Tas, pirmkārt, ļaus tev rūpīgāk darīt darbus, jo koncentrēsies tikai uz vienu un, otrkārt – ļaus tev strādāt produktīvāk.

Izmanto nedēļas nogales
Neizklausās aizraujoši? Nav tik traki, kā pirmajā mirklī izklausās. Nāc uz biroju vienu nedēļas nogali mēnesī, lai padarītu kādus iesāktos darbus vai sakārtotu nepieciešamo, kas atvieglotu tavu ikdienu. Šīs divas dienas, pēc tam padarīs visu mēnesi daudz vieglāku. Tā kā birojs visticamāk būs tukšs, tad varēsi strādāt neviena netraucēta. Tas noteikti ļaus būt produktīvai.

Lūdz palīdzību
Tu nevari izdarīt visu viena pati, tāpēc nekautrējies lūgt palīdzību. Runā ar savu priekšnieku, ja tava darba slodze ir pārāk liela. Runā, ja jūtu, ka tev tiek uzlikts pārāk daudz pienākumu. Ja nav iespējams atrast kādu, kas tev var palīdzēt, vērsies pie kolēģiem personīgi. Tieši tāpēc jūs esat kolektīvs, lai viens otru atbalstītu un kopīgu ietu uz mērķu īstenošanu.

Pārtrauc žēloties
Sūdzēšanās un žēlošanās tikai radīs papildus stresu un nogurdinās tevi. Izmanto šo laiku efektīvi, lai tiešām ko paveiktu. Ieguldi savu enerģiju konstruktīvā darbā. Pārlieku liela sūdzēšanās un neapmierinātība, ne tikai tevi pašu nogurdinās, bet radīt nepatiku arī apkārtējos. Un, galu galā, tas tevi citu acīs padarīs par personu, kas nespēj izdomāt, kā rīkoties un izvēlas vieglāko ceļu – žēloties. Rīkojies! Tikai sākot ko darīt, parādās arī iespējas un risinājumi.

Samazini tikšanos skaitu
Ja ir veids, kā tu vari izvairīties no tikšanām, dari to. Tās var patērēt ļoti daudz, tava tik dārgā laika. Ir ļoti daudz lietu, ko vari paveikt nekur neejot un neatraujot sevi no darba.
Protams, ir gadījumi, kad tikšanās un sarunas ir nepieciešamas. Tomēr, kad ir iespēja, izvērtē – vai šo jautājumu tiešām jāapspriež tiekoties vai varbūt varu nosūtīt e-pastu?
Nebaidies piedāvāt saziņu caur telefonu un e-pastu. Tici, arī citi cilvēki ir tik pat aizņemti savos darbos un, iespējams, būs pat vēl priecīgāki par šādu risinājumu.

 

IVETA:
Lai cik daudz arī es strādātu, vienmēr ir kādi darbi, kas jādara. Diemžēl, daudz darba “nesu” arī uz mājām. Varbūt to pat varētu nedarīt, tomēr man patīk sajūta, ka esmu padarījusi kaut ko uz priekšu un, kas svarīgi – sagatavojusies nākamajai dienai.
Dažus rītus ierodos darbā pirms darba laika sākuma, lai pagūtu padarīt kādus netiešos darba pienākumus, kas pēc tam savukārt atvieglo manu dienu.
Es vienmēr izvērtēju savus esošos uzdevumus un sakārtoju tos pēc steidzamības. Jau laikus nesāku satraukties par darbiem, kas jāizdara, piemēram, pēc nedēļas. Es labāk ķeros pie tiem, kas ir steidzami.

Dalīties.

1 komentārs

Atbildēt Re:) Atcelt