Vārda dienu svin: Marija, Marika, Marina

Kā mainās ēšanas paradumi.

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kā man bija agrāk.
Brokastu vietā tikai kafija ar pienu un cukuru. Darbā – siltas pusdienas vietā atkal kafija ar  bulciņu (kūciņu, cepumiem, konfektem, sviestmaizem utt.) vai nu vispār nav laika apsēsties un paēst kaut ko. Vakaros atnākot mājās atvērt ledusskapī un likt mutē visu ko acīs ieraudzīja pat nesagaidot kad tējkanna uzvārīsies. Uzreiz iet gulēt, jo agri jācelās. Grūtības aizmigt ar pilnu vēderu un rezultātā no rīta jūsties neizgulējies. Lai pamostos rīta kafija un tā dienu dienā.. 
Tāda bija mana dzīve, kad darbs man bija pirmā vietā. Pakāpeniski pieaug svars (līdz 79,5 kg), manas drēbes man vairs nederēja, ģērbšanās stils nomainījās uz kaut ko brīvāko un paradījās nepatīka pret savu izskatu.  Es jau par to rakstīju savā blogā – “Vēl 2 gadus atpakaļ es maz ko domāju par to, kas un kad es ēdu, vingrot bija slinkums, bet resna es arī nebiju.
Bija liekais svars, ar tendenci pieaugt pēc svētkiem un pieaugums apkārtmēros. Brokastis es neēdu, pusdienāt nebija laika, jo bija ļoti daudz darba un vakaros atnācot no darba es ēdu par visu pagājušo dienu un eju gulēt. Ejot šopingot man vairs nederēja tas, kas patīka un rezultātā bija sabojāts garīgais – saldumi – nomaktība, nepatīka skatīties spoguļī – saldumi kā mierinājums.. Apburtais loks.. Svarā pieaugu līdz 79.5 kg.
Nosaukums tam ir kompulsīvā pārēšanās jeb rīšanas lēkmes. Bija ļoti grūti to pārvarēt, jo veidojas ieradums. Es daudz strādāju ar sevi un man izdevās tikt vaļā no tā patstāvīgi.” (ANNAS MĒRĶIS SLAIDĀ VIDUKĻA MEDĪBĀS 2014).


Kā ir tagad.
Tievēju pakāpeniski un veselīgi, nesēžot uz diētam, sekoju kaloriju daudzumam dienā un lietoju uzturā dabīgus proteīna kokteiļus un zupas, darzēņus, augļus un multivitamīnu kompleksu. Mācos dzērt pietiekami daudz ūdens un ēst vienā laikā.  Kopš pagājušā gada rudens esmu Pjēra Dukāna teorijas atbalstītāja un dažreiz izmantoju receptes no Dukāna diētas – garšīgi, veselīgi un maz kalorijas. Tagad regulāri brokastoju. Mans brokastis vienmēr sastāv no ūdens glāzes ar citronu, auzu kliju putras ar godži ogam un tikai pēc tam rīta kafija. Siltas pusdienas man tagad arī ir regulāri un vienā laikā. Dzeru ūdens pirms ēdienreizēm. Cenšos ēst vairāk produktus kuros ir olbaltumvielas (lēcas bija mans atklājums un šobrīd lēcas uzturā parādās bieži). Kad sāku sekot kaloriju daudzumam ieraudzīju CIK DAUDZ TĀS IR neveselīgos produktos un našķos. Šausmas!
 
Tagad skatoties uz kādu produktu veikalā vai ēdienkartē ātri saskaitu produkta kalorijas daudzumu (apmēram) un izvēlos veselībai vērtīgāko. Ēdu lēnām, ar baudu un apzinīgi jeb klātienē (vairs neēdu pie datora, TV vai lasot). 

Daudz lasu par veselīgo dzīvesveidu, veselīgu uzturu un arī pielietoju iegutās zināšanas manas ģimenes dzīvē un uzturā. “Sievietes Pasaule” mājas lapā ir ļoti daudz interesantus un noderīgus rakstus! 
Daudz ko jau zinu un vēl daudz ko nezinu, pieļauju kļudas, bet ar interesi mācos no zinošiem cilvēkiem, prasu viņiem padomu un cenšos izlabot savas kļudas uztura un vingrošanas jautājumos.

Ja salīdzīnāt manu pagātni ar tagadni, tad es jau pavisām cita gan ārēji, gan savā domāšanā un lietas uztverē, un man tās izmaiņas sevī ļoti patīk! Un vēl ir tik daudz ko uzzināt, apgūt un izmēģināt… 

No kā šķiet neiespējami atteikties, bet zinu, ka vajadzētu? Man tie ir saldumi. Arvien biežāk cenšos aizvietot desertus ar augļiem, žavētiem augļiem, rūgto šokolādi un zefīru.

Enerģiju man dod tuvu cilvēku mīlestība, pozitīvā domāšana, saulains laiks un mūzika.

Slaidā vidukļa medības.. Šī projekta laikā es sācu vairāk aizdomāties par to ka man vairāk laika jāvelta aktīvai atpūtai, pastaigām, relaksācijai un ārpusmājas sevis kopšanai, jo tieši tam man visvairāk pietrūkst laika, bet tas ir ļoti specīgs enerģijas atjaunošanas lādīņš. Es to sajūtu, kad apmeklēju masāžas kursu pie fizioterapeites un nesteidzoties pastaigājos vērojot dabas ainavu. Un vēl šo sestdien, apmeklējot projekta dāvanu – treniņu un procedūru. Paldies Jums par to! Tas ir kas vairāk nekā balva.. 🙂 

Es domāju, ka dzīve ir apbrīnojama un tikai no mums ir atkarīgs cik skaista un pilna viņa būs!  Piekrītat?! 

    

Dalīties.

2 komentāru

  1. Man bija līdzīgi, bet man mainīt ēšanas paradumus palīdzēja bērniņš. Jau grutniecības laikā sāku pastirpināti domāt,ko un kā un kad ēdu un kad piedzimst mazulis, tad gribas lai viņš arī saņem to labāko un mājās gatavotu.

  2. par visu piekrītu-bet ne par godži ogām-tas nav musu platuma grādiem,nepiekrītu arī par proteīna kokteiļiem-ja nu vienīgi kokteilis sastāv no ogām un kefīra vai paniņām

Atstāt Ziņu