Vārda dienu svin: Grieta, Strauta, Rebeka

Hronisks noguruma sindroms

Pinterest LinkedIn Tumblr +

ai tev ir dienas, kad tu domā: “Es esmu tik nogurusi, lai gan fiziski jūtos diezgan labi”? Vai ir reizes, kad esi veltījusi vairākas stundas, lai paveiktu mazu darbiņu, ko varēja izdarīt pāris minūtēs? Ja tā ir, tad tu varētu tuvoties stāvoklim, ko sauc par hronisku noguruma sindromu. Lūk, kā tu vari rīkoties ar to.

Pateicoties mūsu ātri skrienošajai dzīvei, arvien vairāk un vairāk no mums izjūt nogurumu. Konkurence liek mums aktīvi strādāt un neatslābt. Tā rezultātā, mēs sākam justies noguruši, un ikdienas darbi sāk šķist pārāk grūti.

Pazīmes, kas liecina, ka tu varētu ciest no noguruma:
Tu sāc veltīt daudz vairāk laika vienkāršiem uzdevumiem, kas parasti prasa daudz mazāk laika;
Tu bieži noslēdzies;
Pārsvarā visi darbi tev šķiet nesvarīgi un negribas tiem ķerties klāt;
Tu esi aizmāršīga;
Tu bieži jūties nomākta;
Tev pastāvīgi ir smeldze locītavās, ķermeņa sāpes un bezmiegs;
Tev ir grūti pamosties un iet uz darbu;
Arī vairogdziedzera problēmas vai nepietiekošs vitamīnu daudzums var izraisīt nogurumu. Ir vērts pārbaudīt veselību, kad sajūti kādu no šīm problēmām.

Veidi, kā tikt galā ar nogurumu:
Iemācies apskatīt katru situāciju reāli. Esi racionāla savā domāšanā. Pozitīva domāšana palīdzēs tev ilgtermiņā tikt galā ar visām šīm lietām.
Neignorē šo stāvokli, pieņemot, ka tas ir īslaicīgs. Tā tas varētu tikai pasliktināties un radīt garīgo un fizisko lūzumu. Ir jāveic dažas dzīvesveida izmaiņas , lai uzlabotu savu stāvokli:

Iesaisties fiziskās aktivitātēs
Izvairies no pārlieku lielas TV skatīšanās un „sērfošanas” internetā. Fiziskas aktivitātes ir tas, kas vajadzīgs, lai sakārtotu prātu un ļautu atkal būt produktīvai. Dodies pastaigās, peldi, skrien, vai izbrauc ar riteni pa tuvāko apkārtni. Svaigs gaiss un saules gaisma darīs īstus brīnumus. Tas uzlabos tavu omu un stimulēs jauniem darbiem.

Atrodi kādu hobiju
Katru nedēļu, atrodi laiku, ko velti savam hobijam. Izmēģini kaut ko, ko nekad agrāk neesi darījusi, piemēram, ēdiena gatavošanu, fotografēšanu vai rokdarbus. Kaut kā jauna apguve palīdzēs tev izrauties no rutīnas un atsvaidzinās tavas domas.

Kārtīgi izgulies
Pietiekams miegs uzlādēs tevi vienā mirklī. Savukārt miega trūkums var novest pie aizmāršības un stresa. Izslēdz datoru, tālruni un televīziju un laicīgi dodies dziļā miegā. Izmēģini aromterapiju ar aromātiskajām eļļām, piemēram, jasmīna vai lavandas.
Savukārt brīvdienās atļaujies pavārtīties pa gultu tik ilgi, cik vēlies.

Dodies brīvdienās
Labākais līdzeklis pret hronisku nogurumu ir brīvdienas. Ir svarīgi vismaz reizi gadā doties uz kādu jaunu vietu un atpūsties no visiem darbiem un ikdienas. Svarīgi, ka brīvdienas ir kaut kur prom, lai nekas neatgādina par darbu.
Arī nedēļas nogales jāizmanto atpūtai. Un, ja nesanāk doties garākās brīvdienas, tad pilnvērtīga nedēļas nogaļu izmantošana arī ir pietiekoša.

Dalīties.

Atstāt Ziņu