Vārda dienu svin: Vineta, Oļegs

Garīgā veselība: Veidi, kā mazināt trauksmi un depresiju

Pinterest LinkedIn Tumblr +

ūsdienu pasaule ir ļoti strauja. Ikviens kādā brīdī saskaras ar trauksmi un depresiju, kam iemesls var būt kredīti, šķiršanās, darba zaudēšana, stress darba vietā vai kas cits.
Pārāk daudz stresa un nemiera var būt kaitīgi tavai veselībai, jo tas var neļaut dzīvot normālu dzīvi. Ir svarīgi ar to tikt galā, jo tas arī ietekmē tavu asinsspiedienu, sirds ritmu, elpošanu un asins plūsmu.

Šeit būs 10 vienkāršas vadlīnijas visiem tiem, kas cieš no stresa un nemiera. Izmēģini šos ātros veidus, kā tikt galā ar stresu un uzturēt labu garīgo veselību.

Uzlabo asinsriti
Ja tev ir uzbrucis nemiers vai depresija, labākais ko darīt, ir ātri izkļūt no situācijas. Tev nav jāraud par to, kas noticis, un jādomāt par to atkal un atkal.
Lai gan tas varētu būt grūti, tik ātri novērsties no depresijas, taču tas nav neiespējami. Labākais un pareizais veids, kā no tā izvairīties ir veikt izbraucienu ar velosipēdu vai automašīnu, vai vienkārši uzlikt austiņās mūziku un dodies garā pastaigā. Tādā veidā tu iegūsi nelielu pārtraukumu, kā arī jutīsies atvieglota.

Ēd „laimīgo” pārtiku
Ja tev ir darīšana ar trauksmi un stresu, pirmā lieta, ko vajadzētu darīt, ir analizēt savu uzturu. Tavām bezmiega naktīm iemesls varētu būt arī pārāk daudz alkohola, saldumu vai ātrās uzkodas.
Tici vai nē, bet tavs garastāvoklis var reāli mainīties, ēdot tādu pārtiku kā, piemēram, rieksti, sojas piens, jogurts, zaļumi, dārzeņi, pākšaugi un ogas.

Esi pie dabas
Ja esi ar kau tko nemierā, nejūties labi, vienkārši paņem pārtraukumu un pavadi kādu laiku pie dabas. Tas sniegs tev spēku un palīdzēs atpūsties no visām nepatikšanām.
Ej pastaigās, dodies pārgājienā uz mežu un baudi apkārtni. Šī terapija palīdzēs tev aizmirst par savu spriedzi.

Pieņem to, ka vari būt stresaina
Ja tu cīnīsies ar nemieru, tavs trauksmes līmenis patiešām pieaugs. Tāpēc nākamā lieta, ko tu vari darīt, ir pieņemt to, ka jūties nemierīga.

Uz priekšu maziem soļiem
Bieži vien mūs satrauc tas, kas mums jāpaveic, jo liekas, ka tas ir kas ļoti liels, ļoti svarīgs. Taču, mums atliek to sadalīt mazākos posmos un uzreiz kļūst vieglāk. Izvirzi sev daudzus un mazākus mērķus, un tas sniegs tev prieka sajūtu ikreiz, kad pabeigsi katru soli.

Izrunājies ar kādu
Mums visiem ir kāds, ar kuru mēs labprāt dalāmies ar daudzām savas dzīves detaļām. Izrunājies ar šo personu. Runā ar saviem tuviniekiem. Šis paņēmiens ir tiešām ļoti noderīgs un arī palīdzēs mazināt trauksmes līmeni.

Veic dziļu ieelpu
Ātra vai sekla elpošana var ietekmēt tavu trauksmes līmeni, jo tavs ķermenis saņem mazāk skābekļa un tas pamazina tavas domāšanas spējas un padara tevi saspringtu. Ja jūties nemierīga, pievērs uzmanību savai elpošanai. Mēģini elpot dziļi, tas mazināt stresa līmeni, kā arī regulēt pietiekamu skābekļa daudzumu organismā.

Kārtīgi izgulies
Labs nakts miegs ir viena no galvenajām lietām, kas ir vajadzīga, kad esi nomākta. Tas, protams, varētu būt nedaudz apgrūtinoši, iet gulēt, kad galva pilna ar rūpēm un domām, bet pacenties. Izveido sev kādu rituālu, pirms dodies pie miera.
Miegs uzlabos domāšanas procesu, kad būsi pamodusies. Iespējams, jau no rīta, atradīsi risinājumu savām problēmām.

Runā skaļi
Vai tu kautrējies dalīties ar savām problēmām ar kādu? Tad dalies savās problēmās ar sevi. Kad esi satraukta, tu esi sev labākais draugs. Tas izklausās traki, bet tas darbojas!
Izsaki skaļi savu pārliecību, runājot vienkāršiem vārdiem, piemēram, “Es esmu laba”, “Es varu tikt galā ar šo situāciju”, u.c. Ja tas nedarbojas, izmēģini dažas uzmundrinošas mantras, vai vienkārši sāc smieties.

Esi optimistiska
Optimisms var būt risinājums visām problēmām. Tas ir lielisks veids, kā koncentrēt savas domas uz to, kas ir labs, skaists, pozitīvs. Ļauj sev sapņot, iztēlojies labāko, kas var notikt.

Dalīties.

6 komentāru

  1. Mani vēl ļoti iespaido pozitīva literatūtra, bet pats labākais veids kā tieku galā ar nemieru, satraukumu ir elpošana.Tas palīdz vēl ātrāk.

  2. rīta lūgšanas no 5.30-6.00, pēc tam – jogas vingrojumi, varu sevi palutināt ar krosiņu gar krastmalu, O.Torsunova vai A.Gadecka lekcijas internetā, pareizs miega režīms (vismaz cenšos iet gulēt līdz 22.30 un celties pēc iespējas ātrāk, mudinu sevi celties pēc 5.00, kā ar sevi izdodas sarunāt..vingrojumu laikā ik pēc brīža cenšos dzert ūdeni, jo slāpst.Kad daudz maz harmonija atgriezusies, tad varu palasīt arī grāmatu un varētu adīt, jo kamēr nemiers plosa, gribas tikai bez jēgas lūrēt draugos.lv, būtu labi dzirdēt, kā citi cīnās ar savām problēmām. AA, vēl palīdz mājas uzkopšana pie nemiera un trauksmēm..

  3. piemirsu..ja ir dziļa depresija, iesaku, censties sevi aiz matiem kaut vai izvilkt uz jogas grupas nodarbībām (ja dzīvo Rīgā, var atrast par labām cenām), labi arī noder ar draudzeni pabraukāt ar skrituļslidām. Tie nav dārgi paņēmieni kā tikt galā ar sevi. Tiem, kas dzīvo vairāk mazpilsētā, jogas nodarbības ar ugumi neatrast un labu ceļa segumu, lai skrituļot, tāpēc tajos laikos, kad tur dzīvoju, palīdzēja tāda nodarbība kā nūjošana, rokdarbi grupās biedrībās (bezmaksas), mazdārziņa iekopšana, sēņošana, peldēšanās-rūdīšanās, deju nodarbības, braukšana ar velosipēdu un ja līst lietus, jo vēl foršāk, meklēt pašam interesantas nodarbes.

  4. Un ja tomēr, nepalīdz tas ko iepriekš minēju, ka gribas pavadīt laiku tikai snaužot un neko nedarot, vajag paanalizēt, kas par iemeslu tam visam. Varbūt dzīvē kaut kas jāmaina pa nopietnam?(darbs, dzīvesvieta, attiecības neapmierina.. un daudz kas cits)

Atstāt Ziņu