Vārda dienu svin: Kārlis, Spodris

Augsti papēži saīsina kāju muskuļus

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Sievietes, kas lielāko dienas daļu staigā augstpapēžu kurpēs, pakļauj lielam riskam ne vien savas pēdas, bet arī kāju muskuļus. Ar laiku tie deformējas tā, ka staigāt zemos apavos kļūst neiespējami sāpju dēļ.
 
Mančesteras Metropolitēna universitātes zinātnieki veikuši pētījumi, kurā atklājuši, ka ar augstpapēdenēm nemaz nav jāstaigā gadiem, lai traumētu savus kāju muskuļus.

Pat sievietēm, kuras augstpapēžu kurpēs staigāja piecas dienas nedēļā nedaudz vairāk kā divu gadu garumā, kāju liela muskuļi kļuva īsāki pat līdz 13%.

Līdz ar to uzvilkt zemus apavus sievietes, kurām kāju muskuļi ir sarāvušies, ir teju vai neiespējami, jo tie tiek stiepti un rada lielas sāpes.

Zinātnieki secināja, ka pat sievietes, kas velk salīdzinoši zemus papēžus – 2,5 cm augstus –  ilgtermiņā var ciest no muskuļu deformācijas.

Kā tad pasargāt sevi no kāju muskuļu saīsināšanās?

Nav ieteicams regulāri staigāt vienveidīgos apavos, labāka ir dažādība – katru dienu nebūtu ieteicams vilkt augstpapēžu kurpes, pārmaiņus jāuzvelk arī zemi apavi. 

Otrs būtisks ieteikums- vingrojumi! Katru dienu ieteicams kāju muskuļus izstiept, izpildot stiepšanās vingrojumus.

Avots – DailyMail

 

Dalīties.

Atstāt Ziņu